تلاش صدرالدین شریعتی،برای ماندن در راس دانشگاه علامه طباطبایی بی‌نتیجه ماند و به‌رغم تلاش همفکران او در مجلس، سرپرست وزارت علوم به قول سه روزه خود برای تغییر رییس این دانشگاه عمل کرد. به این ترتیب پرونده صدرالدین شریعتی که دوران مدیریتش در علامه یکی از جنجالی‌ترین دوره‌های مدیریتی این دانشگاه بوده، بسته شد. حسین سلیمی، عضو هیات علمی و استاد علوم سیاسی به عنوان سرپرست علامه انتخاب شده و از ۱۲شهریور کار خود را آغاز خواهد کرد. شریعتی هشت سال بر کرسی ریاست علامه تکیه زده بود و در روزهای پایانی کار خود با جذب مدیران و دانشجویان دکترا به هیات علمی این دانشگاه و اخراج برخی استادان سروصدای بسیاری به پا کرد. از دیگر اقدامات او که با حاشیه‌های فراوانی مواجه شد، اجرای طرح تفکیک جنسیتی در کلاس‌های دانشگاه بود. در هفته گذشته ۵۰ تن از نمایندگان مجلس طرح دو فوریتی‌ای تدوین کردند که بر اساس آن سرپرستان وزارتخانه‌ها حق عزل و نصب در این وزارتخانه‌ها را نداشته باشند.

بر اساس این طرح دو فوریتی سرپرستان وزارتخانه ها علاوه بر ممنوعیت عزل و نصب، حق تغییر مصوبات قبلی را ندارند. تدوین این طرح به شائبه حمایت این نمایندگان از ریاست صدرالدین شریعتی در دانشگاه علامه طباطبایی دامن زد و تحلیل شد، این اقدام نمایندگان به واسطه ممانعت از تغییر و تحول در ساختار مدیریتی برخی دانشگاه‌ها صورت گرفته است. اما پیش از بررسی این طرح در پارلمان تغییرات توفیقی در وزارت علوم آغاز شد.

از سوی دیگر، برخی سایت‌های خبری گزارش‌دادند که به احتمال زیاد توفیقی به‌عنوان وزیر پیشنهادی روحانی برای تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی خواهد شد. البته جعفر توفیقی سرپرست فعلی وزارت علوم نیز خود با اقبال گسترده از سوی بهارستان‌نشینان مواجه نشده است، از این رو مجلسیان می‌کوشند با تصویب و تدوین طرح‌هایی از این دست، حوزه اختیارات سرپرستان وزارتخانه‌ها از جمله توفیقی را محدود کنند.

سرپرست وزارت علوم، اما در اقدامی دیگر رییس دانشگاه صنعتی اصفهان را نیز برکنار و سید محمود مدرس هاشمی را به عنوان رییس این دانشگاه معرفی کرد. گرچه رییس سابق دانشگاه صنعتی اصفهان در مصاحبه‌ای مدعی شد که حکم برکناری به دستش نرسیده و در تماس تلفنی ۳۰ ثانیه‌‌ای از سوی سرپرست وزارت علوم او را از سمتش برکنار کرده‌اند. جعفر توفیقی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری مهر درخصوص تغییرات اعمال شده در دانشگاه‌های اصفهان و علامه گفت: دانشگاهیان در این فضا انتظار دارند که مدیریت‌ها خودشان را با فضای جدید هماهنگ کنند. سرپرست جدید دانشگاه علامه‌طباطبایی حاکم کردن جو آرامش و دوستی بیشتر میان اعضای هیات علمی و دانشجویان را یکی از برنامه‌های خود برای اداره دانشگاه علامه طباطبایی عنوان کرد. دکتر حسین سلیمی، در گفت‌وگویی با «ایسنا» با بیان اینکه برخی جوسازی‌های رسانه‌ای درباره این دانشگاه روا نبود، گفت: نباید با مسوولان دانشگاهی چنین برخوردی شود.