دنیای اقتصاد - مریم کاویانی: عاقبت به «خانه» بازگشت. یاران دانشگاهی‌اش دیروز به میدان ۷۲ نارمک رفتند و به انتظارش نشستند تا رییس‌جمهور سابق را تا خانه قدیمی‌اش بدرقه کنند. محمود احمدی‌نژاد درست ۳۵ روز بعد از تحویل کلید پاستور به روحانی راهی دانشگاه علم و صنعت شد. همان دانشگاهی که ماجرای رییس‌جمهور سابق از آنجا شروع و این طور که به نظر می‌رسد قرار است در دانشگاه ایرانیان ادامه یابد. حمید بهبهانی و علیرضا علی احمدی دو یار دانشگاهی رییس دولت نهم و دهم که هر کدام به ترتیب در وزارتخانه‌های راه و شهرسازی و آموزش و پرورش مدتی سکان دار کرسی وزارت بودند، به خانه‌اش رفتند و قبل از آغاز سال تحصیلی خواستند با همراهی رییس‌جمهور سابق، او را به دانشگاه بازگردانند. در دانشگاه هم بودند دانشجویانی که به استقبالش آمدند. در دانشکده معماری سخنرانی کرد و وعده داد از هفته دیگر تدریس را شروع می‌کند. احمدی‌نژاد حتی به جمع خبرنگاران هم آمد و درباره داستان جنجالی ۱۶ میلیارد تومان برداشت از حساب ریاست‌جمهوری برای دانشگاه ایرانیان بحث پاکدستی دولتش را به میان کشید و گفت «در مورد ۱۶ میلیارد تومان بعدا سخن خواهم گفت.»

رییس‌جمهور سابق در دیدار با استادان علم‌و‌صنعت که به خانه‌اش آمده بودند، گفت: من از بازگشت به دانشگاه احساس خوشحالی می‌کنم. این مساله برای من مانند این است که بار دیگر به خانه خود بازگشته‌ام.او در جمع خبرنگاران هم این جملات را تکرار کرد.

رییس‌جمهو سابق در سالن آمفی تئاتر دانشکده معماری در آغاز اظهاراتش گفت: من همچنان یک دانشجو بوده و در حال درس پس دادن به شما عزیزان هستم. احمدی‌نژاد با بیان اینکه برخی به دنبال این هستند که نقش ملت ایران را در حوزه سیاسی محدود کنند، گفت: روابط ایران با سایر ملت‌ها همواره در حوزه‌های علمی و فرهنگی بوده است.

آسانسور خراب شد

البته حاشیه‌ها این بار نیز احمدی‌نژاد را بی‌نصیب نگذاشت. رییس‌جمهور سابق بعد از سخنرانی جلسه‌ای یک ساعته با اعضای ارشد دانشکده عمران داشت. او همچنین هنگام خروج از دانشگاه، به همراه برخی اعضای ارشد دانشگاه در آسانسور گیر کرد و بعد از رفع نقص فنی آسانسور توانست از دانشگاهیان خداحافظی کند. خبرنگاران در حاشیه سخنرانی رییس‌جمهور سابق در دانشکده معماری از او در مورد ۱۶ میلیارد تومان سوال کردند و او در پاسخ تاکید کرد: دولت دهم پاک است و من در این باره بعدا سخن خواهم گفت.محمود احمدی‌نژاد در زمان تصدی پست ریاست‌جمهوری هفته‌ای یکبار روزهای شنبه راهی دانشگاه می‌شد و روز خود را در دانشگاه علم‌و‌صنعت با دانشجویان دکترا به شب می‌رساند. دیروز صبح هم که در دانشگاه حاضر شد موکدا اصرار داشت بگوید رابطه‌اش با دانشگاه در دوران حضورش در دولت قطع نشده است.

اما حاشیه‌های احمدی‌نژاد با گذشت ۳۵ روز از تحویل دولت به روحانی همچنان ادامه دارد. در این روزها او و نزدیکانش همچنان در رسانه‌ها خبرساز بوده‌اند. خبر ۱۶ میلیارد تومان پولی که از حساب نهاد ریاست‌جمهوری به حساب دانشگاه ایرانیان واریز شده بود در یکی از روزنامه‌های کشور منتشر شد و حواشی بسیار به همراه داشت. سرانجام با پیگیری‌هایی که صورت گرفت مرتضی بانک در مصاحبه‌ای خبر داد، این پول به حساب نهاد ریاست‌جمهوری بازگشته است. البته اگر قرار باشد محمود احمدی‌نژاد بعدا در مورد ۱۶ میلیارد تومان سخن بگوید باید در مورد هدایای رییس‌جمهور نیز توضیحی صریح و شفاف در آستین داشته باشد؛ چراکه ماجرای انتقال هدایای ریاست‌جمهوری از کاخ سعدآباد به ساختمان لادن یکی دیگر از ابهاماتی است که بعد از پایان کار دولت دهم، از سوی یک منبع آگاه خبری شده است. دیروز خبرگزاری فارس با انتشار گزارشی به شرح این موضوع پرداخت. در این گزارش آمده است که مقامات دولتی قدیم و جدید درخصوص نقل‌و‌انتقال هدایای ریاست‌جمهوری اظهار بی‌اطلاعی کرده‌اند.