ایرنا- معاون اول رییس‌جمهور تلاش‌های انجام‌شده در جهت نظارت سیستمی و پیشگیری از مفاسد اقتصادی را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت: الکترونیکی شدن فرآیندها نه تنها موجب کاهش بروز سوءاستفاده‌های اقتصادی است، بلکه مزایای فراوان دیگری همچون افزایش بهره‌وری و بهبود فضای کسب و کار را به همراه خواهد داشت. اسحاق جهانگیری در جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی که عصر دوشنبه برگزار شد، با اشاره به گزارش ارائه شده در جلسه درباره طراحی سامانه‌های مختلف برای پیشگیری و مبارزه با فساد اقتصادی، بر لزوم همدلی و همراهی قوای سه‌گانه و تلاش و هماهنگی میان همه بخش‌ها در جهت شکل‌گیری بسترهای لازم برای یکپارچه شدن اطلاعات و الکترونیکی شدن امور تاکید کرد. در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته درباره بهبود نظارت سیستمی در پیشگیری از مفاسد اقتصادی و سامانه‌های شناسایی تخلفات اقتصادی و همچنین برنامه توسعه این سامانه به حوزه‌های مختلف اقتصادی در جهت کاهش احتمال وقوع سوءاستفاده و افزایش امکان کشف فساد ارائه شد.

بر اساس این گزارش، وزیر دادگستری، رییس سازمان بازرسی کل کشور، دادستان تهران، برخی مسوولان دستگاه‌های اقتصادی و شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست حضور داشتند.

اسحاق جهانگیری همچنین صبح روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه خوش‌بینی مفرط در فضای اقتصادی چیز خوبی نیست، اظهار کرد: گاهی در فضای اقتصادی اتفاقاتی رخ می‌دهد که خوش‌بینی مفرطی در میان مردم ایجاد می‌کند. البته به همان میزان خوش‌بینی مفرط در شرایط اقتصادی بدبینی مفرط نیز ایجاد می‌شود. وی تاکید کرد که دولت برنامه جدی را برای عبور از مشکلات معیشتی مردم در دستور کار خود قرار داده است. جهانگیری اطمینان داد: دولت برای حل این مشکلات راهکارهای مناسبی را در نظر گرفته است که در آینده اعلام خواهد شد.