مهر نوشت: محمدعلی کی‌نژاد صبح روز گذشته در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر به روال تاسیس دانشگاه‌های غیردولتی، غیرانتفاعی اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌های غیردولتی که داخل یا خارج از تهران هستند، نیازمند به یک اساسنامه تیپ هستند. وی درباره روال دانشگاه احمدی‌نژاد گفت: لازم است اساسنامه این دانشگاه طبق روال در شورای گسترش دو وزارتخانه علوم و بهداشت مجوز دریافت کند. شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ارائه روند تایید اساسنامه را تحت هیچ شرایطی به وزارتخانه‌های مذکور تفویض نمی‌کند. این عضو شورای انقلاب فرهنگی درخصوص هیات موسس این دانشگاه با بیان اینکه لازم است هیات موسس دانشگاه مذکور به تایید هیات مرکزی برسد در پاسخ به پرسش خبرگزاری مهر گفت: دو سال پیش درخواستی در خصوص تاسیس این دانشگاه به وزارت علوم ارسال شده بود؛ اما این درخواست در همان حد ماند و حتی یکی از اعضای هیات موسس نیز انصراف داد.

وی ادامه داد: به هر حال تعداد هیات موسس که باید بین ۷ تا ۹ نفر باشد؛ به علت انصراف آن یک فرد به حد نصاب نرسید.

کی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گفت: اخیرا موضوع دانشگاه احمدی‌نژاد در صحن شورای انقلاب فرهنگی مطرح و درخواست ایجاد شعبه در تهران شده بود؛ اما روال قانونی برای بررسی پرونده هیات موسس در هیات مرکزی صورت نگرفت؛ چراکه تعداد هیات موسس به حدنصاب نرسیده بود؛ بنابراین جلسه‌ای در هیات مرکزی و هیات عالی برای بررسی این موضوع تشکیل نشد.

این مقام مسوول در پاسخ به پرسش خبرگزاری مهر که کامران دانشجو در زمان وزارتش اعلام کرد: اساسنامه دانشگاه احمدی‌نژاد را تصویب کرده است و آیا این مصوبه اساسنامه بوده یا خیر تاکید کرد: بار دیگر اعلام می‌کنم شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هیچ گاه تصویب اساسنامه را به وزارتخانه تفویض نمی‌کند و آن موردی را که وزرای پیشین امضا کردند موافقت اصولی بوده است؛ درحالی‌که دانشگاه احمدی‌نژاد موافقت اصولی هم ندارد.