غلامرضا کاتب، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به حضور بیژن زنگنه وزیر نفت در جلسه عصر سه‌شنبه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس، گفت: وزیر نفت در این جلسه گزارشی از میزان فروش و درآمدهای نفتی و گازی و همچنین اولویت‌های این وزارتخانه بیان کرد که بر اساس گزارش آقای زنگنه میزان درآمدهای نفتی در ۶ ماه نخست امسال مطابق با میزانی است که در بودجه سال‌جاری پیش‌بینی شده بود و در واقع درآمدهای پیش‌بینی‌شده در این بخش تحقق یافته است. کاتب با بیان اینکه نگاه وزیر نفت، قطع کامل وابستگی به واردات بنزین است، به خبرگزاری تسنیم گفت که در این جلسه همچنین بند (۱) و (۲) از لایحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور در جلسه کارگروه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد کلیات این اصلاحیه در جلسه هفته آینده این کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو دیگر کمیسیون برنامه و بودجه هم درباره گزارش زنگنه در کمیسیون بودجه به خبرگزاری فارس گفت: بر اساس این گزارش،صادرات ما در حال حاضر به سقف یک میلیون و ۲۰۹ هزار بشکه در روز رسیده‌ است و باید روزانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه‌ که شامل نفت خام و میعانات گازی می‌شود، صادر کنیم که در حال حاضر ما به سقف یک میلیون و ۲۰۹ هزار بشکه در روز رسیده‌ایم و در ۶ ماه اول ۲۳ میلیارد دلار هم درآمد داشتیم که این رقم به نسبت عدد خوبی است.

حاجی دلیگانی در ادامه بیان کرد: در جلسه سه شنبه در خصوص مساله گاز هم مباحثی مطرح شد و بر لزوم تلاش برای راه‌اندازی هرچه سریع‌تر فاز‌های باقی‌مانده پارس جنوبی با جدیت بیشتر تاکید شد؛ چراکه اگر فازهای ۱۲، ۱۵ و ۱۶، ۱۷ و ۱۸ راه‌اندازی شود ۲۷ میلیارد دلار به درآمدهایمان اضافه می‌شود. این نماینده مجلس اظهار کرد: همچنین راه‌اندازی فاز‌های مذکور باعث می‌شود که روزانه ۵۰‌میلیون مترمکعب گاز مایعی که هم‌اکنون در نیروگاه‌ها مصرف می‌کنیم، صرفه‌‌جویی شود.

وی گفت: همچنین اشکالی در خصوص نحوه خصوصی‌سازی از سوی وزیر نفت بیان شد؛ زنگنه گفت که خصوصی‌سازی‌هایی که در بخش نفت صورت گرفته باعث کندی اجرای طرح‌های توسعه‌ای در بخش نفت شده است.