دنیای اقتصاد- اصولگرایان که پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور ایران، تلاش داشتند وی را برآمده از جریان اصولگرایی بخوانند و اصلاح‌طلبان را در روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بی تاثیر جلوه دهند، حالا به اولین منتقدان این دولت نوپا بدل شده‌اند. در حالی که تنها ۶۷ روز از آغاز به کار دولت اعتدال می‌گذرد انتقادها به دولت روحانی در بین اصولگرایان قوت می‌گیرد. محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس روی کار آمدن روحانی را ناشی از مشکلات در ۸ سال تندروی اصلاح‌طلبانه و ۸ سال افراطی‌گری دولت احمدی‌نژاد می‌داند و می‌گوید که مردم حالا به اعتدال پناه برده‌اند، اما به برخی سیاست‌های این دولت انتقاد می‌کند.

به گزارش «ایلنا» نایب رییس جبهه پیروان خط امام (ره)‌ و رهبری که در همایش این جبهه سخن می‌گفت، در راستای نقد جدی خود به دولت یازدهم، اظهارات محمدباقر نوبخت مبنی براینکه فرآورده‌های نفتی را تا پایان سال گران نخواهیم کرد سخنی ناپخته توصیف کرده و می‌گوید که قانون به دولت مجوز داده است به اندازه تورم، قیمت فرآورده‌های نفتی را افزایش دهد، بنابراین دولت می‌تواند کسری ماهانه را جبران کند یا با شناسایی بخشی از دهک‌ها، دو دهک بالا را حذف کند. با توجه به اینکه دولت اعلام می‌کند در بحث هدفمندی یارانه‌ها امسال نمی‌توان کاری کرد، ما می‌گوییم اگر هیچ کاری در این زمینه تا پایان سال صورت نگیرد، اسفند ماه تورم ۴۴درصدی به ۴۸ درصد می‌رسد. درحالی که اگر دولت بتواند تا پایان سال این تورم را در حد ۴۳ درصد نگه دارد باید به آن آفرین گفت.

انتقادهای باهنر از دولت روحانی به اینجا ختم نشد. وی با اعلام اینکه قبول داریم دولت اعتدالگرا می‌خواهد افکار عمومی را به خود جذب کند، گفت: اما مشکلی که در همه دولت‌ها و همچنین در مجلس نیز وجود دارد این است که یک نفر که می‌آید می‌خواهد همه گذشته را کنار بگذارد در حالی که این رویه خوب نیست در همه دنیا وقتی دولتی روی کار می‌آید حداکثر صد نفر عوض می‌شوند.

وی که طبق گفته‌هایش انتظار داشت برخی از مسوولان رده بالای دولت قبل در پست‌های خود ابقا شده یا حداقل در جاهای دیگر از آنها استفاده شود، نحوه به کارگیری افراد در دولت روحانی را نیز به باد انتقاد گرفت و گفت: پس از انتخابات وقتی از آقای روحانی پرسیده شد آیا شما اتوبوسی کابینه خود را تشکیل می‌دهید گفت: ما نمی‌خواهیم با اتوبوس برویم. اما سوال اینجا است آنها که بدون بلیت سوار اتوبوس شده‌اند تعداد این افراد چه میزان است؟ اینکه قرار باشد اصل بر تغییر قرار گیرد موجب نگرانی است. من با مسوولان سطح بالای دولت نیز در این خصوص صحبت کردم؛ درست است که برخی صلاحیت استانداری نداشتند، اما نمی‌توان گفت از سی استاندار هیچ یک به درد نمی‌خورند حداقل ۵ استاندار دولت احمدی‌نژاد می‌توانستند باقی بمانند. البته زمانی تغییرات معنادار است و گفته می‌شود سیاست ما اعتدال است و فلان فرد به سیاست‌های ما نمی‌خورد، اما گاهی تغییر به صرف تغییر انجام می‌شود که این هزینه‌زا است. البته ما نمی‌گوییم دست دولت باید بسته باشد اما نباید این گونه باشد که ما خود را از نیروهای مدیریتی محروم کنیم من معتقد بودم که حتی چند وزیر دولت احمدی‌نژاد نیز قابل استفاده بودند.

باهنر با بیان اینکه به نظر می‌رسد دولت یازدهم در برخی گزارش‌های خود اغراق می‌کند، گفت: دولت اعلام کرده که اگر چه کالای اساسی پیش از این کم بوده، اما هم اکنون تاپایان سال در انبار‌ها کالای کافی وجود دارد. در این مورد مشخص است که این خرید‌ها را دولت قبل انجام داده و این کالا‌ها دو یا سه ماه روی کشتی بوده؛ ظرف ۴۵ روز که نمی‌توان کالای اساسی را تهیه کرد. البته دولت در بحث کاهش قیمت دارو که به ویژه به بیماران خاص فشار بسیاری را آورده بود عملکرد خوبی داشته و قدم‌های امیدوارکننده‌ای برداشته است. وی در کنار انتقادات خود از دولت روحانی به مشکلات دولت های پیش هم اشاره کرد؛ از جمله آنکه در تحلیل دیپلماسی دولت‌های سابق گفت: من سیاست خارجی دوره اصلاحات که مبتنی بر دیپلماسی لبخند بود را قبول نداشتم و همچنین دیپلماسی اخم دولت احمدی‌نژاد را؛ البته اینها ابزاری هستند که باید به موقع از آن استفاده شود.

از سوی دیگر وی که در این سخنرانی، به انتقاد از دولت روحانی پرداخته بود، اعلام کرد که ما به عملکرد دولت یازدهم امیدواریم. باید سعی کنیم کار‌ها را براساس واقعیت‌ها جلو ببریم و از برخی حرکت‌ها به شکل غیرطبیعی مشعوف نشویم تغییرات باید در حد ضرورت پیگیری شود مردم هم توقع نداشته باشند، مشکلات یک شبه حل شود، اما آنها باید قدم‌های ملموسی را برای حل مشکلاتشان حتی تا پایان سال ۹۲ احساس کنند.