ایسنا- وزیر کشور با تاکید بر اینکه استانداران باید طی ۲ ماه برنامه‌های خود را به وزارت کشور اعلام کنند، گفت: پیگیری بودجه ۹۳ از اولویت‌های کاری استانداران جدید است.عبدالرضا رحمانی‌فضلی در بدو ورود به خراسان جنوبی جهت شرکت در مراسم معارفه استاندار جدید این استان در فرودگاه بیرجند اولویت کاری استانداران جدید را انتخاب مدیران و همکاران مناسب، متدین، کارآمد و با تجربه در حوزه استان اعلام کرد. وی ادامه داد: استانداران باید طی مدت ۲ ماه مشکلات، موانع و اولویت‌های استان را شناسایی و به وزارت کشور اعلام کنند. وزیر کشور گفت: اعتدال، کارآمدی و پاک دستی مبنای انتخاب استانداران و مدیران کشور است. عبدالرضا رحمانی فضلی، در مراسم معارفه استاندار جدید خراسان جنوبی نیز گفت: این مراسم به یک روال در دولت‌ها تبدیل شده که همراه با جابه‌جایی در شیوه نگرش و رویکردها و مبتنی بر آرای مردم است.وی افزود: تغییر و تحول به معنای ضعف و کم کاری نیروهای قبلی و پرکاری نیروهای بعدی تلقی نمی‌‌شود.

وی اعتدال را مهم‌ترین خط مشی رییس‌جمهور و دولتمردان یازدهم یاد کرد و گفت: استانداران انتخابی باید روش اعتدال را پیش روی گیرند و بدون مطالعه در امور، از تندروی‌ها، سیاست‌های شتاب‌زده و افراط خودداری کنند. وزیر کشور با اشاره به انتخاب مدیران و همکاران استانداران کشور خاطرنشان کرد: لازم نیست تمام مدیران در تمام سطوح جابه‌جا شوند، بلکه یک ارزیابی دقیق و همه جانبه از مدیران انجام می‌‌شود و مدیران معقول، کارآمد، پاک دست مبنای انتخاب قرار می‌‌گیرند.

همچنین وزیر کشور که برای شرکت در مراسم تودیع و معارفه استاندار خوزستان به اهواز سفر کرده بود، با حضور در بیت نماینده ولی فقیه در استان، با وی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار آیت الله محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان، با تبریک دهه ولایت، اظهار کرد: در روند انتخاب آقای مقتدایی با اینجانب نیز مشورت شد و ما هم موید ایشان بودیم و با توجه به توانایی های مختلف ایشان، امیدواریم وی هم با موفقیت از عهده کار برآید. همچنین عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرکشور، در این دیدار با قدردانی از رهنمودهای پدرانه آیت‌الله موسوی جزایری در مسیر انتخاب استاندار خوزستان، به دیدار ۲ روز پیش خود با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: رهبری در این دیدار از استان خوزستان پرسیدند و تاکید بسیاری بر حل مشکلات این استان داشتند.