آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد روز گذشته در دیدار با کادر مجموعه سازمان بسیج دانشجویی خراسان رضوی در دفتر خود گفت: ما علما در جمهوری اسلامی ایران دلواپس هستیم و شما بسیجیان علاوه بر این دلواپسی آرمان‌گرا نیز هستید و این بسیار برای اسلام ارزشمند است. به گزارش «ایسنا»؛ وی در پاسخ به سوالات بسیجیان در خصوص نفوذ تفکرات شرقی و غربی در داخل دانشگاه‌ها گفت: راهکار مقابله با این نفوذ به شیوه مستقیم به نتیجه نمی‌رسد؛ اگر ما بیاییم و جریان فکری خود را حفظ کنیم و بر مبانی اعتقادات دینی و مذهبی خود پافشاری کنیم، می‌توانیم در مقابل این تفکر بایستیم. وی افزود: اگر فکر کنید در انتخابات اصولگرایان شکست خورده‌اند من اصلا قبول ندارم در حال حاضر سه ماه است که دولت یازدهم مستقر شده و تمام تلاش خود را در حساس‌ترین نقطه کشور؛ یعنی خراسان رضوی جهت تشکیل شورایی برای خود انجام داده‌اند؛ اما موفق نشده این یعنی ما اصولگرایان هنوز قدرت داریم.

وی با بیان اینکه جلیلی کاندیدایی بود که تقریبا ۹۰ درصد از آرای خود را به دلیل گفتمان انقلابیش به دست آورد؛ اما دیگر کاندیدای دور یازدهم در مساله مدیریتی و اداره کشور آرا را به خود اختصاص دادند، گفت: مقام معظم رهبری به جلیلی پس از چهار میلیون رایی که کسب کرد گفتند: «این چهار میلیون نشانگر وجود یک جوهره در این جامعه است».

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اکثر افرادی که به جلیلی رای دادند دانشجویان، طلبه‌ها و اکثرا جوان و پرانرژی بودند، این چهار میلیون جوهره انقلاب هستند و ما باید آنها را منسجم و تا دوره بعدی انتخابات ریاست‌جمهوری حفظ کنیم، این چهار میلیون همان افرادی هستند که اگر الان جنگ میان ایران و آمریکا شکل بگیرد، در خط مقدم میدان جنگ و عقبه آن خدمت خواهند کرد.

امام جمعه مشهد همچنین با اشاره به اوضاع اقتصادی گفت: آنچه امروز اقتصاد ما را این چنین دچار بحران کرده است عملکرد ضعیف احمدی‌نژاد در ۶ ماه آخر دوران ریاست‌جمهوری اش بود.

علم‌الهدی گفت: آن جریانی که می‌خواهد شعار «مرگ بر آمریکا» را براندازی کند یا حرف‌هایی را در سایت‌ها بیان می‌کنند که فرزندان شهدا را نیز به هم می‌ریزد همان جریانی است که می‌خواهد بگوید: «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» اینها قشری خاکستری هستند که می‌خواهند بی‌بندوباری و از بین رفتن ارزش‌های اسلامی و از بین رفتن استکبار ‌ستیزی را در میان ما عادی جلوه دهند.