اختلافات فامیلی، انگیزه‌ای بود که قتل معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت را رقم زد. به گزارش همشهری، عاملان این جنایت زوج جوانی بودند که ۴۸ ساعت بعد از جنایت دستگیر شدند و در بازجویی‌ها اعتراف کردند که به‌خاطر کینه دست به قتل معاون وزیر زده‌اند. ماموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت که با دستور قاضی سپیدنامه، بازپرس ویژه قتل تهران رسیدگی به این پرونده را آغاز کرده بودند در بررسی‌های تخصصی توانستند زوج جوانی را شناسایی کنند که آخرین بار با قربانی در تماس بود و با وی اختلاف نیز داشتند. مرد ۴۲ ساله در بازجویی‌های اولیه با تناقض‌گویی سعی داشت خود را بیگناه نشان دهد و مدعی بود که روز حادثه با معاون وزیر قرار نداشته و در خانه بوده است.

بازجویی از مرد ۴۲ ساله ادامه یافت و او راز جنایت را فاش کرد و گفت: «مقتول از بستگانم بود و من با او اختلافات شدیدی داشتم. در واقع اختلافات ما به گذشته برمی‌گشت و به‌خاطر این کینه قدیمی، تصمیم گرفتم هر طور شده از او انتقام بگیرم.»

بازپرس جنایی پایتخت بعد از شنیدن اعترافات این مرد، برای او به اتهام مباشرت در قتل و برای همسرش به اتهام معاونت در جنایت قرار قانونی صادر کرد و هر دو برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفتند.