رافت نظام نبود، سران فتنه باید اعدام می‌شدند

دنیای اقتصاد- نمازجمعه دیروز تهران به امامت آیت‌الله احمد جنتی در حالی برگزار شد که موضوع مواضع نظام در برابر سران فتنه و مذاکرات هسته‌ای مهم‌ترین بخش‌های سخنان او را تشکیل می‌داد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، خطیب موقت نمازجمعه تهران به برگزاری مراسم سالگرد فتنه اشاره کرد و با تاکید بر اینکه اگر لطف خدا و درایت‌های رهبری نبود، فتنه نظام را از پای درآورده بود، توضیح داد: «آمریکا پشت سر اینها سوت و کف می‌زد. امروز این روسیاهان در خانه محبوسند، ولی امکانات و وسایل زندگی و تلویزیون در دسترس‌شان است».

او در ادامه با تاکید بر این نکته که اگر رافت فوق‌العاده نظام اسلامی نبود، فتنه گران باید اعدام می‌شدند، خطاب به حامیان و مدافعان آنان گفت: « باید به این سوال پاسخ دهید که در فقه اسلام مفسد فی‌الارض مستوجب اعدام هست یا نه؟ نمونه کوچک مفسد فی الارض کسی است که چاقوکشی می‌کند و در محله مبارز می‌طلبد و محله را ناامن می‌کند، حال کسی که ۸ ماه مملکت را ناامن کرده و چقدر انسان‌ها را به کشتن داده، مفسد فی‌الارض نیست؟ شما خجالت نمی‌کشید از اینها دفاع می‌کنید؟»

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه «نظام خیلی منت بر سر اینها گذاشته و گفته است بمانید و زنده باشید و در خانه خودتان باشید و بهداشت را رعایت کنید» گفت: «حتی اگر آنها به دکتر نیاز داشته باشند برای آنها حاضر می‌کنند، ولی در عین حال این افراد حاضر نیستند از کرده خود اظهار ندامت کنند».

جنتی در ادامه به نحوه برخورد نظام با منافقین اشاره کرد و افزود: امام بزرگوار در قضیه منافقینی که دستگیر شده بودند، فرمود اگر همچنان بر سر مواضعشان هستند آنها را اعدام کنید که این اتفاق نیز افتاد. الان فتنه‌گران نیز بر سر مواضعشان هستند. آنها اگر یک کلمه می‌گفتند ما اشتباه کردیم، شاید یک راه فرجی پیدا می‌شد.

امام جمعه موقت تهران از مردم برای حضور در مراسم ۱۳ آبان تشکر کرد و حضور آنان در این مراسم را پاسخی به بسیاری از نامربوطی‌های داخل و خارج کشور و آن کسانی که گویا عقد خواهر و برادری با آمریکا بسته‌اند و دلشان پیش آمریکاست دانست و گفت: «این افراد به آمریکا چراغ سبز نشان می‌دهند که همه در ایران هم‌صدا نیستند و کسانی نیز وجود دارند که مخالف شعار مرگ بر آمریکا هستند. شما ملت نشان دادید که «مرگ بر آمریکا» یعنی «مرگ بر ظلم، استکبار و گردنکشی».

جنتی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر برتری‌طلبی، خودبزرگ‌بینی و توسل به خشونت آمریکا تاکید کرد: «ان‌شاءالله روزی بیاید که شعار مرگ بر آمریکا عملی شود».

او به هفته بسیج اشاره کرد و با بیان اینکه امام بسیج را شجره طیبه و درختی تناور و از برکات جلیله خداوند می‌دانستند گفت: «امام بسیج را محدود به مرزهای جمهوری اسلامی نمی‌دانست و می‌گفت باید بسیج در سراسر جهان برپا شود و باید هسته مقاومت در تمام جهان ایجاد شود». خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه بسیجیان پیشگامان رهایی هستند و من دست یکایک آنها را می‌بوسم، خطاب به مسوولان کشور گفت: «می‌دانم اگر مسوولان از بسیج غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت. این یک تهدید برای مسوولانی است که از بسیج غافل می‌شوند.»

جنتی با اشاره به تشکیل بسیج در خارج از مرزهای ایران به این نکته اشاره کرد که در سوریه یک حرکت بسیجی شکل گرفت که تاکنون موفق بوده است. چه سوریه و چه عراق برای اینکه دشمن را از بین ببرند، باید بسیج داشته باشند.

او همچنین خطاب به بسیجیان گفت: «در حال حاضر با داس‌ها در وزارتخانه‌ها بچه‌های انقلابی را درو می‌کنند، الان این را همه می‌دانند. من از رییس‌جمهور سوال دارم آیا می‌داند که این اتفاقات در حال رخ دادن است یا خیر؟ اگر می‌داند که «وااسفا» و اگر نمی‌داند که «واحسرتا». شما اگر جایی انحرافی دیدید باید اظهار نظر بکنید، همان‌طوری که برادرانتان در بسیج اساتید نامه‌ای امضا کردند که به انتصاب‌های وزارتخانه‌ها انتقاد داشتند.»

خطیب موقت نماز جمعه تهران همچنین به رییس‌جمهور توصیه کرد که مطالبی را که از سوی ائمه جماعات، رسانه‌ها و... مطرح می‌شود بررسی کند و ببیند که آیا درست است یا خیر، اگر درست بود، دراین‌باره اقدام کند.

مذاکرات ژنو موضوع دیگری بود که خطیب موقت نماز جمعه تهران به آن اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جنتی با اشاره به مذاکرات ژنو گفت: «نتیجه معلوم نیست اما مقام معظم رهبری گفتند که امیدی ندارند. به طور کلی قطع امید نمی‌کنیم اما مواضع آمریکا و اروپایی‌ها نشان می‌دهد که حق طلب و حق خواه نیستند و به دنبال منافع خودشان هستند که امتیاز بگیرند و امتیازی ندهند. با این روحیه آنها بر سر میز مذاکره چگونه می‌توان امیدوار بود».

خطیب این هفته نماز جمعه تهران با تاکید بر اینکه این کشورها در طول انقلاب بلاهای بسیاری بر سر مردم ایران آوردند، گفت: «اینها دشمنان اسلام هستند نه دشمنان ما. جرم ما مسلمان و علوی بودن است، جرم ما برگزاری مراسم عاشورا و جشن گرفتن عید غدیر است، ما ولایت علی را قبول داریم و امیدواریم آنان سر عقل بیایند».

• ان‌شاءالله روزی بیاید که شعار مرگ بر آمریکا عملی شود.

• اگر لطف خدا و درایت‌های رهبری نبود، فتنه، نظام را از پای درآورده بود.

• کسی که ۸ ماه مملکت را ناامن کرده و چقدر انسان‌ها را به کشتن داده، مفسد فی الارض نیست؟ شما خجالت نمی‌کشید از اینها دفاع می‌کنید؟

• حتی اگر آنها به دکتر نیز نیاز داشته باشند برای آنها حاضر می‌کنند؛ ولی در عین حال این افراد حاضر نیستند از کرده خود اظهار ندامت کنند.

• امام بزرگوار در قضیه منافقینی که دستگیر شده بودند، فرمود اگر همچنان بر سر مواضعشان هستند آنها را اعدام کنید که این اتفاق نیز افتاد.

• با داس‌ها در وزارتخانه‌ها بچه‌های انقلابی را درو می‌کنند، الان این را همه می‌دانند. من از رییس جمهور سوال دارم آیا می‌داند که این اتفاقات در حال رخ دادن است یا خیر؟ اگر می‌داند که «وااسفا» و اگر نمی‌داند که «واحسرتا».

• نتیجه مذاکرات هسته‌ای معلوم نیست؛ اما مقام معظم رهبری گفتند که امیدی ندارند.

• اگر مسوولان از بسیج غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.

• چه سوریه و چه عراق برای اینکه دشمن را از بین ببرند، باید بسیج داشته باشند.