تشکر مقام معظم رهبری از تیم مذاکره‌کننده، اما و اگری باقی نگذاشت

ایسنا- رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت که تشکر مقام معظم رهبری بعد از مذاکرات در جواب نامه آقای روحانی از تیم مذاکره‌کننده باعث شد مساله ختم شود و اما و اگری باقی نماند و این کار بسیار مهمی بود. آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در مراسم معارفه علی‌اکبر ولایتی به عنوان رییس جدید مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که در سالن آفتاب ساختمان مرکز تحقیقات استراتژیک برگزار شد، گفت: با پایمردی تیم مذاکره‌کننده به رهبری آقای ولایتی در زمان جنگ از آن مرحله سخت عبور کردیم که شبیه همان چیزی است که امروز در ژنو اتفاق افتاد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه آقای ظریف و همکارانش از دست‌پرورده‌های آقای ولایتی هستند که کار ایشان را در ژنو تکرار کردند، یادآوری کرد:‌ در داخل هر روز حرف‌ها و گوشه‌ کنایه‌هایی مطرح می‌شد و اگر صحبت‌های آقا در حمایت از تیم مذاکره‌کننده نبود، تیم ما دچار لکنت زبان می‌شد، پس رهبری پشتشان را محکم کردند و آنها با خیال راحت رفتند.

او با اشاره به اینکه امروز بعد از مذاکرات در جواب نامه آقای روحانی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد تدبیر را بار دیگر دیدم، افزود: اگر مقام معظم رهبری این کار را نمی‌کردند، اما و اگرها باقی می‌ماند، اما آقا با جمله تشکر از تیم مذاکره‌کننده مساله را ختم کردند و این کار بسیار مهمی بود.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه از شئون رهبری این است که در لحظات حساس به داد مردم و مسوولان برسد که رسیده‌اند، گفت: ما از این گردنه بسیار سخت عبور کردیم و الان آمریکا و اوباما برای تسلیت به اسرائیل قضیه را جور دیگر تفسیر می‌کنند. هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه درحقیقت راه برای ما باز شده است، به اینکه همه مرکزهای هسته‌ای از جمله اصفهان و نطنز، فردو و رآکتور در حال ساخت اراک کار می‌کنند، اشاره کرد و توضیح داد: ‌هیچ کدام از رآکتورهای ما تعطیل نمی‌شود و من فکر می‌کنم کاری که امروز تیم مذاکره‌کننده انجام دادند، بسیار بزرگ است و باید از دکتر روحانی و همکارانش تشکر کنیم که ما را از یک مخمصه نجات داده‌اند تا مردم احساس راحتی کنند، البته رسیدن به قرارداد نهایی زمان می‌برد و ما باید حتما به قرارمان پایبند باشیم و آنها نیز به این قرارداد پایبند باشند تا در شرایط بهتر سیاسی، اقتصادی و ارتباطی ان‌شاءالله این مسیر تا ۶ ماه آینده تکمیل شود.

هاشمی رفسنجانی همچنین از فعالیت پژوهشگاه تحقیقات استراتژیک خبر داد و گفت: یک پژوهشگاه برای تربیت نیروهای با اصالت و صلاحیت که آزادانه و شجاعانه نظرات علمی تحقیقی خود را به جامعه اعلام کنند تشکیل خواهد شد؛ چون آزادمنشی نیاز واقعی ما است.