رسیدگی به منازل آسیب‌دیده در 20 روز

دنیای اقتصاد- زلزله عصر پنج‌شنبه برازجان استان بوشهر، پای رییس دولت تدبیر و امید را به جنوب ایران باز کرد. این اولین باری است که حسن روحانی در ردای رییس‌جمهوری به جنوب ایران سفر می کند. او که دیروز صبح به همراه هیاتی از دولتمردان، به میان اهالی روستای زلزله‌زده امیرآباد استان بوشهر رفت، گفت که برای ابلاغ سلام‌های گرم رهبر معظم انقلاب به شما به اینجا آمده‌ام و می‌گویم که دولت می‌کوشد تا هرچه سریع‌تر مشکلات ناشی از زلزله رفع شود. به گزارش «ایسنا»، روحانی، جان باختن چند نفر از هموطنان عزیز در این زلزله را موجب تاسف همه ملت خواند و با بیان اینکه «دولت برای همه مناطق آسیب‌دیده از زلزله و برطرف کردن خسارت‌ها در زمان بسیار کوتاه برنامه‌ریزی خواهد کرد»، افزود: «از رییس بنیاد مسکن خواسته‌ام رسیدگی به پرونده همه منازلی را که در این زلزله خسارت دیده و باید بازسازی شوند، ظرف ۲۰ روز آینده انجام دهد.» رییس‌جمهور که با استفاده از یک بلندگوی دستی با مردم روستای امیرآباد سخن می‌گفت، از تخصیص یافتن بودجه لازم برای بازسازی تاسیسات و معابر عمومی خبر داد و گفت: «منابعی که باید از آنها در جهت کمک به زلزله‌زدگان در قالب وام‌های بلاعوض و بلندمدت استفاده شود نیز تعیین شده و به لطف خدا همه کارها در کوتاه‌مدت به انجام خواهد رسید.» روحانی دیروز به عیادت مجروحان این زلزله در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر نیز رفت. او از اقدامات درمانی صورت گرفته برای مجروحان و آسیب‌دیدگان ابراز خرسندی کرد و از نیروی انتظامی، نیروهای امنیتی، هلال احمر و کسانی که از مراحل اولیه این حادثه به کمک و امداد مردم شتافته‌اند، تقدیرکرد.

رییس‌جمهوری از فاز ۱۲پارس جنوبی بازدید کرد

حسن روحانی همچنین فرصت سفر به بوشهر را غنیمت شمرد و با رفتن به عسلویه، پایتخت انرژی ایران، از تاسیسات در دست اجرای پروژه فاز ۱۲ پارس جنوبی به صورت هوایی بازدید کرد. به گزارش «ایرنا» رییس‌جمهور از روند اجرای فازهای ۱۵، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی نیز بازدید کرده و از نزدیک در جریان روند اجرای این طرح‌ها قرار می‌گیرد.

او با بیان اینکه امیدوارم امسال حداقل شاهد افتتاح بخش‌هایی از فاز ۱۲ پارس جنوبی باشیم، گفت: «ان‌شاءالله با تلاش و همت متخصصان، شاهد تحول در این منطقه بوده و بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.» زمین لرزه ۷/۵ ریشتری عصر روز پنج‌شنبه هفتم آذر در شهرستان دشتستان هفت کشته، ۱۹۵ مصدوم و خسارت‌هایی بین ۱۰ تا ۶۰ درصد به ۳۰۰ واحد مسکونی منطقه وارد کرده است.