گروه بین‌الملل- میشله اوباما برای جدایی از باراک اوباما بحث‌های جدی انجام داده است و به نوشته سایت «نی‌شن»، نیز در حال حاضر آن‌دو در دو اتاق جداگانه در کاخ سفید زندگی می‌کنند. به نوشته این سایت، طبق گزارش‌های تازه، میشله اوباما از باراک اوباما فاصله گرفته است. همسر رییس‌جمهوری آمریکا می‌خواهد لباس‌ها و لوازم شخصی‌اش را از خانه چند میلیون دلاریشان در شیکاگو خارج کند. باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا و همسرش میشله سال‌ها است که روابط شکرآبی دارند، اما به خاطر فرزندهایشان و شغل سیاسی اوباما، در کنار هم مانده‌اند، اما اکنون دیگر تحمل میشله به پایان رسیده است. او با وکلای طلاق ملاقات داشته است و به اوباما نیز گفته است که می‌خواهد از او جدا شود.

این در شرایطی است که حتی در صورت طلاق، او باز برای حضور در مراسم‌ها در کاخ سفید باقی خواهد ماند، اما به اوباما گفته است که آنها جدا از هم زندگی خواهند کرد. میشل از اینکه در مراسم بزرگداشت نلسون ماندلا، رهبر ضدآپارتاید آفریقای جنوبی، اوباما در حالی که در کنارش نشسته بود با «هله تورنینگ اشمیت»، نخست‌وزیر دانمارک بسیار گرم گرفته بود، بسیار عصبانی شده است و احساس می‌کند که در مقابل همه به او بی‌احترامی شده است.

حامیان زن اوباما نیز با فرستادن نامه‌ها، تماس‌های تلفنی و ایمیل برای بانوی اول کاخ سفید، با او ابراز همدردی کرده‌اند.

به گفته شاهدان پس از اینکه اوباما و همسرش به کاخ سفید بازگشتند، میشله فریاد زده است که «دیگر بس است!»

این در شرایطی است که میشل خواستار بخش زیادی از دارایی‌های خالص اوباما شده است و در صورت طلاق، عملا دارایی اندکی برای رییس‌جمهور آمریکا باقی می‌ماند.