رئیس‌جمهور: دولت را در زمینه مبارزه با فساد یاری کنید

روحانی: مگر می‌توان تحمل کرد که یک فرد ۹ هزار میلیارد تومان پول این ملت را ببرد؟ رئیس‌جمهور در راهپیمایی باشکوه 22 بهمن:

دولت را در مبارزه با فساد یاری کنیم

دولت برای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب تا پای جان مقاومت و ایستادگی می‌کند

روز گذشته میدان امام حسین تا آزادی شاهد حضور مردمی بود که ۳۵ سال پیش با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» پا به میدان مبارزه گذاشتند و در ۲۲ بهمن‌ماه ۱۳۵۷ توانستند رژیم گذشته را ساقط و پیروزی «انقلاب اسلامی» را جشن بگیرند. ۲۲ بهمن‌ماه۵۷، نقطه عطف مبارزات مردمی برای سرنگونی نظام شاهنشاهی و همچنین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

مردم همه ساله به دعوت مقامات بلند پایه نظام و برای بیعت دوباره با آرمان‌های انقلاب در این روز راهپیمایی می‌کنند و شعارهای مرسوم سال ۵۷ را فریاد می‌زنند. صبح روز گذشته نیز مردم به دعوت مسوولان کشوری در راهپیمایی حاضر شدند، البته برخی مقامات و چهره‌های سرشناس سیاسی و مراجع، مردم را در این راه همراهی کردند. سایت‌ها و خبرگزاری‌های داخلی از حضور حسن روحانی، علی‌اکبر‌ هاشمی‌رفسنجانی، آملی لاریجانی، علی لاریجانی، علی جنتی، محمد جواد ظریف، سعید جلیلی، احمد خاتمی، علی‌اکبر صالحی و محمدرضا عارف همزمان با حضور پرشور مردم در راهپیمایی خبر دادند.

ملت نمی‌پذیرد پول بیت‌المال در جیب مفسدان باشد

حسن روحانی ظهر روز گذشته در میدان آزادی در جمع مردم به ایراد سخنرانی پرداخت و به عزم دولت برای مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد. او با انتقاد از شیوع فساد مالی در دستگاه‌های اقتصادی کشور گفت: «مگر می‌توان تحمل کرد یک فرد ۹ هزار میلیارد تومان پول این ملت را ببرد؟ این پول را کجا برده و کجا مصرف شده و چه کسانی به این فرد چنین اجازه‌ای داده‌اند؟ ما باید مراقب فساد باشیم و باید در مقابل مفسدان ایستادگی کنیم. ملت نمی‌پذیرد که پول بیت‌المال در جیب مفسدان و افراد خاصی باشد. مبارزه با فساد خواست این ملت بزرگ است.» رئیس دولت یازدهم با تاکید بر اینکه انقلاب ما حرکت علیه استبداد بود، گفت: هر زمان که همه ما دست به دست هم داده‌ایم بحث حزبی، جناحی یا گروه خاصی نبوده، ملت ایران به صحنه آمده و ما پیروز شدیم. روحانی۲۲ بهمن را روز پیروزی حرکت اعتدالی مردم سراسر ایران دانست. روحانی با اشاره به اینکه «دولت برای تحقق اهداف و آرمان‌های انقلاب تا پای جان مقاومت و ایستادگی می‌کند» تاکید کرد: «پس از گذشت حدود ۶ ماه از عمر دولت یازدهم نسبت به ۶ ماه پیش از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و سیاسی امروز شاهد آرامش، ‌وحدت و انسجام بیشتری هستیم.» به گزارش «ایسنا»، رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه هیچ کس نباید فکر کند که یک جناح می‌تواند بر کشور حاکم باشد گفت: «۲۲بهمن امسال با سال‌های گذشته کاملا متفاوت است و انقلاب تعلق به گروه خاصی ندارد، بلکه انقلاب از آن ملت ایران است.» حسن روحانی در ادامه سخنرانی خود به فرهنگ عذرخواهی دولت اشاره کرد و گفت: «اگر در مورد خاصی اشتباه شد به صراحت به مردم خواهم گفت و از آنها عذرخواهی می‌کنم، عذرخواهی در برابر مردم فخری برای دولت خواهد بود.» رئیس دولت یازدهم به تلاش دولت برای کاهش تورم و بازگرداندن رونق به اقتصاد اشاره و تاکید کرد: «در طول ۶ ماهه گذشته تورم و رشد تورم کاهش یافته و تورم ۴۳ درصدی به ۳۵ درصد کاهش یافته است و دولت در سال آینده این رقم را به ۲۵ درصد می‌رساند. دولت در برابر رکود ایستادگی می‌کند و رونق را به اقتصاد باز می‌گرداند، دولت سعی می‌کند رشد منفی ۸/۵ درصد را در پایان سال نزدیک به صفر برساند و این رقم ممکن است در پایان امسال به منفی ۷/۰ درصد برساند.»

سیاست دولت در مسائل خارجی سیاست اعتدال است

روحانی سیاست دولت در زمینه مسائل خارجی را سیاست اعتدال دانست و همچنین در واکنش به اعمال تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: «من با صدای رسا از طرف ملت ایران می‌گویم که تهدید علیه ملت ایران بی‌ارزش و کودکانه است. ملت ایران، زبان تهدید را خلاف قانون، اخلاق و ادب می‌داند و اگر کسانی در توهم هستند که روی میز آنها تهدیدی علیه ملت ایران وجود دارد، من به صراحت اعلام می‌کنم و به آنها می‌گویم که نیاز به عینک جدید دارند.» روحانی در ادامه افزود: «روی هیچ میزی در جهان تهدید نظامی علیه ملت ما وجود ندارد.»

رئیس‌جمهور در ادامه با بیان اینکه در سیاست خارجی یک رهبر، یک رئیس‌جمهور، یک دولت و منافع ملی واحد همه مردم مطرح است، گفت: «برخی افراد باید بدانند سیاست خارجی در چارچوب منافع ملی خواهد بود و امری جناحی و حزبی نیست.»

راهپیمایی، اعلام حمایت از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای بود

حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن‌ماه به گفته برخی مسوولان پشتوانه محکمی برای اعضای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بود.‌هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همین باره گفت که این حضور، یک پشتیبانی بسیار قوی است که باید از آن استفاده کنند و همه منافع ملت را در نظر بگیرند. محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه درخصوص حمایت مردمی از مذاکرات به «ایسنا» گفت: «در حال حاضر که مشغول مذاکره هستیم بیش از هر زمان دیگر نیازمند وحدت و همدلی از سوی مردم هستیم.» عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده نیز در حمایت از راهپیمایی مردم تاکید کرد که مردم با حضورشان تیم هسته‌ای را با قدرت راهی مذاکرات کردند.

آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا، با حضور در جمع راهپیمایان گفت: «پیام راهپیمایان ۲۲ بهمن به مردم دنیا به ویژه کشورهای سلطه‌گر این است که این ملت با تحریم، تخفیف و تهدید هیچ وقت به زانو در نمی‌آید. خیلی روشن است که این حضور موجب دلگرمی مسوولان برای انجام کارها می‌شود و همچنین وظیفه همه مسوولان و روسای قوا سنگین‌تر می‌شود.» علی لاریجانی رئیس مجلس، نیز با حضور در مرقد حضرت معصومه (س) رمز پیروزی ایران در مذاکرات هسته‌ای را اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان داخلی کشور دانست. لاریجانی با انتقاد شدید از سخنان سران آمریکایی در مورد بسته‌های حمایتی به مردم تاکید کرد که این بسته‌های حمایتی ربطی به مذاکرات نداشت و سران آمریکایی بی‌شرمانه اعلام می‌کنند، پولی که از بلوکه خارج شد، در قالب بسته‌های حمایتی به مردم داده شد.

رئیس‌جمهور: دولت را در زمینه مبارزه با فساد یاری کنید