نخستین قهرمانی تراکتورسازی در تاریخ فوتبال ایران

تیــم فوتبـــال تراکتورسازی تبریز با غلبه بر مس کرمان عنوان قهرمانی جام حذفی باشگاه‌های کشور را از آن خود کرد تا نخستین نماینده ایران در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا لقب بگیرد. شاگردان تونی اولیویرا در این بازی با تک گل سعید دقیقی که در دقیقه ۵۱ به ثمر رسید، موفق شدند ضمن شکست مس کرمان، قهرمان جام حذفی هم بشوند تا حضور تونی اولیویرا در این تیم خوش‌یمن باشد. تراکتورسازی تبریز که دیروز نخستین قهرمانی خود در ایران را تجربه کرد، پیش از این دو مرتبه دیگر به فینال جام حذفی رسیده بود که با قبول شکست برابر ملوان بندرانزلی و بهمن تهران به جام قهرمانی نرسید. خبرآخر

تراکتورسازی تبریز با شکست مس کرمان قهرمان جام حذفی شد

تراکتورسازی اولین قهرمانی را جشن گرفت

علی کریمی هم اولین قهرمانی خود را در رقابت‌های باشگاهی‌ ایران تجربه کرد. در این بازی دیدنی، موقعیت‌هایی برای هر دو تیم به وجود آمد که شاگردان لوکا بوناچیچ نتوانستند از موقعیت‌های خود استفاده کنند؛ اما تراکتورسازی که نشان داده از نظر فنی، تیم آماده‌تری است از فرصت‌هایی که به دست آورد استفاده کرد و قهرمان شد. هواداران و بازیکنان تراکتورسازی در پایان بازی به خوشحالی پرداختند و جشن قهرمانی گرفتند.

اما از حواشی این دیدار می‌توان به این موضوع اشاره کرد که باشگاه مس کرمان قانون ۵۰ درصدی هواداران را رعایت نکرد و هواداران تراکتور پشت درهای بسته استادیوم مانده‌اند. طبق قوانین فدراسیون فوتبال، باید ۵۰ درصد از ورزشگاه در اختیار تراکتورسازان قرار می‌گرفت که باشگاه مس کرمان این قانون را نادیده گرفت و هواداران تراکتور پشت درهای بسته استادیوم ماندند. پس از این بازی، کنفرانس مطبوعاتی مربیان دو تیم تراکتورسازی و مس برگزار نشد و همچنین لوکا بوناچیچ سرمربی تیم فوتبال مس کرمان پس از شکست در فینال جام حذفی با عصبانیت به بازیکنان تیمش اجازه مصاحبه نداد، اما جمشید نظمی مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی تبریز گفت: حمایت هواداران باعث شد تراکتورسازی جام را کسب کند و این جام را به آنها تقدیم می‌کنیم.

نخستین قهرمانی تراکتورسازی در تاریخ فوتبال ایران