ایسنا- هوشیار زیباری، وزیر خارجه عراق برای دیدار با همتای ایرانی خود در سفری دو روزه به تهران سفر کرد. قرار بود سفر وزیر خارجه عراق دو هفته پیش صورت گیرد؛ اما به دلایل اداری و داخلی که از سوی وزارت خارجه عراق اعلام شد، این سفر تا سه‌شنبه، دیروز، به تاخیر افتاد. بنا بر این گزارش وزیر امور خارجه عراق دیشب ساعت ۲۱ وارد تهران شد و طی سفرش به تهران با برخی مقامات ایران از جمله محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، دیدار می‌کند. همچنین قرار است دو طرف درباره مسائل مختلف از جمله مسائل مرزی به‌ویژه مرز آبی ایران و عراق (اروند رود) و نیز مسائل دو جانبه و منطقه‌ای گفت‌وگو کنند.

هنوز مشخص نیست در سفر هوشیار زیباری موافقت‌نامه همکاری‌های مرزی ایران و عراق به امضا می‌رسد یا خیر. در عین حال یکی از موضوعات مهم و محوری سفر وزیر خارجه عراق به ایران درباره نهایی کردن مرزهای آبی ایران و عراق است که مذاکرات و اقدامات تکنیکی، فنی و اجرایی آن انجام شده است و در مراحل پایانی و نهایی قرار دارد. وزیر خارجه عراق روز پنج‌شنبه ساعت ۱۶ تهران را به مقصد عراق ترک می‌کند.

در ادامه سفرهای دیپلماتیک منطقه‌ای به ایران، وزیر خارجه قطر امروز، چهارشنبه، در تهران با همتای ایرانی خود گفت‌و‌گو می‌کند. خالد بن محمد العطیه در این سفر با مقامات ایران از جمله محمد جواد ظریف، دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد. به نظر می‌رسد علاوه‌بر موضوعات دوجانبه؛ با توجه به حمایت‌های قطر از برخی گروه‌های معارض سوری، بحران سوریه از موضوعات اصلی گفت‌وگو بین وزرای دو کشور باشد.