نایب رئیس‌ کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش نرخ سود سپرده‌های بانکی به معنی افزایش هزینه منابع مالی برای بنگاه‌های اقتصادی است و آثار منفی برعملکرد بورس دارد.
به گزارش «سنا»، محمدرضا پورابراهیمی، دیروز سه‌شنبه در تذکری شفاهی به وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: اقداماتی که در عرصه اقتصادی امروز انجام می‌شود، در برخی موارد با روح سرمایه گذاری مغایر است.
نماینده کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: اخیرا تصمیماتی درباره نرخ بهره و سپرده بانکی اتخاذ شده، افزایش سود سپرده‌های بانکی به معنی افزایش هزینه منابع مالی برای بنگاه‌های اقتصادی است که به شدت آثار منفی بر عملکرد شرکت بورس در کشور دارد و در شرایط رکود تیر خلاص به تولید است و لازم است، وزیر اقتصاد درباره افزایش نرخ سودسپرده بانکی واکنش نشان دهد.
پورابراهیمی همچنین درباره اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: افزایش بهای حامل‌های انرژی که در دستور کار قرار گرفته، باعث افزایش بهای تمام شده شرکت‌های عضو بورس می‌شود سیاست وزارت صنعت و معدن بر‌اساس ستاد تنظیم بازار حفظ قیمت‌هایی است که حاشیه سود شرکت‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد و این سیاست نمی‌تواند، مشکلات و معضلات کشور را حل کند