حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور، دوشنبه شب در دیدار رهبر معظم انقلاب و کارگزاران نظام با اشاره به برکات و هدایت‌های اخلاقی و فرهنگی ماه مبارک رمضان، هدف اصلی انقلاب اسلامی را همان هدف بعثت انبیا، یعنی تکمیل مکارم اخلاقی خواند و گفت: دولت مهم‌ترین وظیفه خود را وظیفه فرهنگی و همچنین اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی می‌داند به‌خصوص در سالی که به نام «فرهنگ و اقتصاد» نام‌گذاری شده است. رئیس‌جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: دولت تقویت شرکت‌های دانش بنیان را در دستور کار قرار داده و هزار میلیارد تومان به صندوق نوآوری و شکوفایی برای حمایت ‌از این شرکت‌ها اختصاص داده است. بخش بعدی گزارش رئیس‌جمهور به عملکرد اقتصادی دولت با تمرکز بر دو شاخص مهم «تورم» و «رونق اقتصادی» اختصاص داشت. روحانی در یک ارزیابی کلی، عملکرد اقتصادی ۱۱ ماهه دولت را در برخی شاخص‌ها فراتر از انتظار خواند و با اشاره به کاهش تورم نقطه به نقطه از ۴۵ درصد در خرداد ماه ۹۲ به ۱۴/۶ درصد در خرداد ماه سال جاری گفت: این میزان کاهش رشد تورم در طول یکسال که با کمک و حمایت مجلس، قوه قضائیه، مجمع تشخیص مصلحت و نیروهای مسلح انجام شد در تاریخ دولت‌های گذشته بی‌نظیر است.

وی در همین زمینه افزود: دولت بنا دارد در سال ۹۴ تورم را به پایین‌تر از ۲۰ درصد و درسال ۹۵، تک‌رقمی کند.

روحانی در ادامه به تشریح راهبرد و عملکرد دولت در بخش سیاست خارجی پرداخت و با بیان اینکه دیوار «ایران هراسی» و «بهانه‌جویی»‌های جبهه استکبار فروریخته است، گفت: در دیواره تحریم‌های ظالمانه شکاف غیرقابل ترمیمی به‌وجود آمده است.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی با منطق و استدلال در مذاکرات هسته‌ای حاضر شده و ذره‌ای از حقوق ملت عقب نشینی نخواهد کرد و در کنار حق مسلم ملت در عرصه فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای به دنبال استیفای حق دسترسی ملت به بازار سرمایه و فناوری نیز است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: امروز اگر مذاکرات به‌دلیل زیاده‌خواهی دشمن شکست بخورد، دنیا متوجه است که مسوولیت این شکست بر دوش طرف مقابل است و ایران در مسیری قانونی حرکت خود را با پشتیبانی بیش از پیش ملت ادامه خواهد داد.

آقای روحانی یک راهبرد مهم دولت را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: برنامه تحول اقتصادی دولت در سال جاری و در سال‌های آینده بر مبنای شکسته شدن و پایان تحریم‌ها، استوار نشده است و حتی اگر دشمن لجبازی کند، به حول و قوه الهی، راه توسعه و پیشرفت را ادامه خواهیم داد.