راز اقبال خبرنگاران به ظریف

ایرنا: با یک شبکه صدا و سیما مصاحبه اختصاصی کنید و بعد منتظر سیل تلفن‌های سایر شبکه‌های صدا و سیما باشید که در رقابت با هم خواهان مصاحبه اختصاصی با شبکه خود هستند. رسانه‌های نوشتاری و خبرگزاری‌ها را هم گوش به زنگ کنید تا خبر آن را تنظیم و مخابره کنند. با یک تیر چند نشان زده‌اید ... هم فقط با یک دوربین طرف شده‌اید، هم خبرتان را همه رسانه‌ها کار کرده‌اند و هم همه رسانه‌ها را به جان هم انداخته‌اید.

این قاعده هرجا هم که جواب داده باشد، در مورد محمد جواد ظریف شکست خورده است. بیهوده نیست که این دیپلمات کهنه‌کار تا این حد محبوب رسانه‌ها و خبرنگاران است.

در شرایطی که چندین خبرنگار ایرانی از رسانه‌های نوشتاری و تصویری ساعت‌های آفتابی و بارانی را در یک روز مقابل هتل کوبورگ تجربه کردند، مهم‌ترین خبر برایشان اظهارنظر وزیر امور خارجه ایران بود. او به احترام خبرنگارانی که از صبح مقابل هتل ایستاده بودند و همه آنها که از خستگی و شاید ناامیدی در راه بازگشت بودند، ایستاد و با همه خبرنگاران داخلی و خارجی گفت‌و‌گو کرد. برق فلاش دوربین‌ها چشم وزیر امور خارجه را خیره نکرد و مانع از این نشد که ظریف خبرنگاران رسانه‌های نوشتاری و آنها که نه دوربین که فقط یک خودکار یا ضبط صوت کوچک در دست دارند را نبیند.