معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام راه‌اندازی سایت «گفت‌وگوی اجتماعی» در هفته آینده، آخرین وضعیت توزیع بسته‌های امنیت غذایی را تشریح کرد. احمد میدری در گفت‌وگو با «ایسنا» افزود: «این سایت به صورت مشترک با مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری فعالیت خود را آغاز می‌کند و هدف اصلی از راه‌اندازی آن این است این است که فضایی برای مشارکت صاحب‌نظران و شهروندان در عرصه سیاست‌گذاری فراهم شود.»

معاون رفاه اجتماعی وزارت کار و رفاه اجتماعی در ادامه به اعلام آخرین وضعیت توزیع بسته‌های حمایت غذایی در میان خانوارهای تحت پوشش مراکز حمایتی پرداخت و گفت: «توزیع بسته‌های امنیت غذایی به طور رسمی از اوایل تیرماه آغاز شد و در این مرحله قرار بود بیش از هفت میلیون نفر در قالب ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار بسته امنیت غذایی دریافت کنند.»

او افزود: «براساس آخرین آمار تاکنون یک میلیون و ۹۰۹ هزار خانوار این بسته‌ها را دریافت کرده‌اند. بر این اساس کارت اعتباری در اختیار افراد قرار می‌گیرد که می‌توانند به فروشگاه‌ها مراجعه و مواد غذایی ضروری خود را خریداری کنند. مواد غذایی که قابل خریداری است، طیف وسیعی را شامل می‌شود اما خریداری برخی اقلام غیرضروری مانند تنقلات ممنوع است. همچنین شارژ کارت‌ها تا چهارماه در این کارت‌ها ذخیره و دارای اعتبار است.» میدری با بیان اینکه بودجه مصوب برای این امر ۲۴۰۰ میلیارد تومان بود، اظهار کرد: «اعتبار تخصیصی برای این مرحله ۱۷۸ میلیارد تومان بود.» او درباره سقف و کف مبلغ پرداختی برای تامین اقلام ضروری غذایی خانوارها در این طرح اظهار کرد: «این مبلغ از ۳۰ هزار تومان برای یک نفر شروع و تا سقف ۱۲۰ هزار تومان افزایش می‌یابد. به‌عنوان مثال این مبلغ یرای یک خانواده چهار نفره ۸۰ هزار تومان است.»