فارس:رئیس تیم بررسی سانحه ایران ۱۴۰ با بیان اینکه سرعت عمل تیم بررسی سانحه ایران ۱۴۰ در بازخوانی جعبه‌‌های سیاه بی‌نظیر بود، در مورد ارتباط دما و وزن هواپیما گفت: دمای هوا در روز حادثه ۳۸ درجه سانتی‌گراد بود که هواپیما نباید در این دما آن میزان بار داشته باشد. محمد شهبازی‌ درباره بررسی جزئیات‌ سانحه هواپیمای ایران۱۴۰ و خواندن جعبه‌های سیاه هواپیما بیان کرد: کارگرو‌های مختلف کماکان در حال بررسی آخرین جزئیات این سانحه هستند. شهبازی با بیان اینکه خلبان مکالماتی با برج مراقبت قبل از بروز سانحه داشته است، بیان کرد: تمام مکالمات خلبان با برج مراقبت در CVR استخراج شده است و این کار برای اولین بار در سازمان هواپیمایی کشوری انجام شد.

شهبازی اضافه کرد: پس از وقوع سانحه اطلاعات جعبه‌های سیاه پیاده‌سازی شد و کارشناسان خارجی از کشور طراح و سازنده نیز حضور داشتند. ‌وی یادآور شد: همچنین عملکرد خلبان پس از رفتن موتور (از دست دادن موتور) و بعد از آن پیاده‌سازی شده است.

وی با بیان اینکه کماکان تجزیه و تحلیل‌ها ادامه دارد، اضافه کرد: باید تا اتمام همه بررسی‌ها این موضوع‌ها مسکوت بماند و قطعا با پایان بررسی‌ها، اطلاع‌رسانی‌ دوباره انجام خواهد شد، البته کلیات بروز سانحه در هفته‌ گذشته اعلام شد.

رئیس تیم بررسی سانحه ایران ۱۴۰ با بیان اینکه کارگرو‌های مختلفی در حال بررسی این سانحه هستند، اضافه کرد: چون گزارش سانحه هنوز نیامده است برخی از این موارد محرمانه است که به محض تکمیل گزارش اعلام می‌شود. شهبازی بیان کرد: به هر حال کلیات موضوع عنوان شده است و باقیمانده جزئیات با اتمام فعالیت‌های کارشناسی و تخصصی بررسی می‌شود.