گروه خبر: رئیس‌جمهور، «قانون الحاق سه بند به مواد ۲ و ۴ و اصلاح ماده ۶ قانون تشکیل شورای عالی اشتغال» را جهت اجرا ابلاغ کرد. بر اساس این قانون، سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به عضویت شورای عالی اشتغال درآمدند. به گزارش «ایسنا»، در ابلاغیه رئیس‌جمهوری آمده است: در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون الحاق سه بند به مواد ۲ و ۴ و اصلاح ماده ۶ قانون تشکیل شورای عالی اشتغال» که در جلسه علنی روز سه‌شنبه مورخ ۴ شهریور ۱۳۹۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ به تایید شورای نگهبان رسیده جهت اجرا ابلاغ می‌گردد. رئیس‌جمهوری، این قانون را در تاریخ ۱۴ مهرماه ۱۳۹۳ ابلاغ کرد. دستور روحانی برای پاک کردن چهره شهر از تکدی‌گری

همچنین به گزارش «ایرنا»، حسن روحانی روز گذشته در جلسه هیات دولت با بیان اینکه مشاهده پدیده تکدی‌گری و اعتیاد در شهرهای کشور زیبنده ایران اسلامی نیست، دستور پاکسازی شهرها از این معضلات را داد. به گزارش «ایرنا»، رئیس‌جمهوری از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت کشور، نیروی انتظامی، شهرداری‌ها و مسوولان محلی خواست تا پاکسازی چهره شهرها از این پدیده ناهنجار اجتماعی را با جدیت دنبال کنند و شناسایی و مقابله با شبکه‌های گرداننده این ناهنجاری‌ها را در اولویت ماموریت‌های دستگاه‌های مسوول قرار دهند. همچنین در این جلسه هیات دولت، مساله آب و مدیریت منابع آبی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ابلاغ قانون عضویت و لغو عضویت نمایندگان مجلس در برخی از شوراها

همچنین رئیس‌جمهوری «قانون عضویت و لغو عضویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برخی از شوراهای عالی، شوراها، مجامع و سایر هیات‌ها» را که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده، برای اجرا ابلاغ کرد. در ابلاغیه رئیس‌جمهور آمده است: در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی، «قانون عضویت و لغو عضویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در برخی از شوراهای عالی، شوراها، مجامع و سایر هیات‌ها» که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ ۲۴ فروردین ۱۳۹۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۱۵ شهریور ۱۳۹۳ از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام، موافق با مصلحت نظام تشخیص داده شد، جهت اجرا ابلاغ می‌گردد. رئیس‌جمهور این قانون را در تاریخ ۱۴ مهرماه ۱۳۹۳ برای اجرا ابلاغ کرد. بر اساس این قانون، شوراهای زیر دارای یک نماینده ناظر هستند: شورای عالی فناوری اطلاعات، شورای عالی فضایی، شورای عالی انرژی، شورای عالی میراث فرهنگی و گردشگری، شورای عالی حفاظت محیط زیست، شورای عالی انفورماتیک کشور، شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور، شورای عالی صنایع دریایی کشور.همچنین شوراهای زیر دارای دو نماینده ناظر هستند: شورای عالی بیمه، شورای اقتصاد، شورای عالی بورس و اوراق بهادار، شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و شورای عالی استاندارد.