خلأ فرماندهی در میان اصولگرایان

گروه خبر: اصولگرایان امیدوارند که به وحدت برسند. نشست وحدت برگزار کرده‌اند، اما در نبود چهره‌هایی مانند آیت‌الله مهدوی‌کنی، حبیب‌الله عسگر اولادی و همراهی نکردن علی‌اکبر ناطق‌نوری با جریانشان این روزها سخت به‌دنبال پدری می‌گردند تا جریانشان را رهبری کند. از این رو با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس به‌نظر می‌رسد که تلاش‌شان برای رسیدن به وحدت جدی‌تر شده است ودر سخنانشان دست به‌سوی چهرهایی چون ناطق‌نوری و حتی آیت‌الله مصباح‌یزدی دراز کرده‌اند تا وحدتشان را برای جبران شکست‌شان در انتخابات ریاست‌جمهوری عملی کنند. محمدرضا باهنر دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری هم دیروز در یک نشست خبری ضمن امیدواری به این که اصولگرایان در نبود چهره‌هایی مانند عسگر اولادی و مهدوی‌کنی به سمت وحدت نهایی حرکت کنند به‌نوعی از علی‌اکبر ناطق‌نوری دعوت کرد تا کمک حال مجموعه اصولگرایی باشد. او حتی از آیت‌الله مصباح یزدی هم خواست تا به انسجام اصولگرایان بپیوندد.

به گزارش «ایسنا»، باهنر دیروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال «ایسنا» مبنی بر احتمال خلأ رهبری در بین اصولگرایان با توجه به نبود عسگراولادی و مهدوی‌کنی اظهار کرد: طبیعی است که از دست دادن این عزیزان ضربه جدی در حرکت اصولگرایی ایجاد کند. آنها تکیه‌گاه جدی بودند و به‌خصوص اعتدال و صلابت و رفتارشان از باورهای دینی‌شان می‌آمد. رفتارشان متخلق به اخلاق اسلامی است. طبیعی است از دست دادن آنها ضربه می‌زند، ولی ما یک وعده الهی داریم که می‌گوید خداوند هیچ آیه و نشانه و نعمتی را از شما نمی‌گیرد مگر اینکه بهتر از آن را نصیب‌تان کند. وی درباره نشست وحدت اصولگرایان و نبود تعدادی از بزرگان اصولگرا در این نشست یادآور شد: هرچه به زمان انتخابات نزدیک می‌شویم بحث وحدت چهره‌های سیاسی بیشتر مطرح می‌شود. طبیعی است که هر جبهه و جریانی سعی می‌کند افراد همسو و همراه خود را به وحدت برساند. مرحوم مهدوی‌کنی می‌فرمودند ما وقتی بحث وحدت را مطرح می‌کنیم، بحثمان وحدت فلسفی نیست. رسیدن به نقطه صد غیرممکن است، اما خیز و حرکت به سمت وحدت کار بسیار درستی است.

دعوت از مصباح و ناطق‌نوری

باهنر افزود: تلاش ما این است که به یک انسجام و وحدت جامع برسیم. البته بعضی‌ها معتقدند این جلسات ظرفیت جامع شدن را ندارد، ولی مشی ما در جبهه پیروان در طول این مدت این بوده که زیر سایه جامعتین حرکت کنیم. البته ممکن است در جلسات خصوصی بحث و انتقاد هم بکنیم، اما مسیر کلی‌مان همسویی با آنها است. ما وحدت را قبول داریم، گروه‌های مختلف هم حضور پیدا می‌کنند. آیت‌الله مصباح هم کاملا برایمان قابل احترام است و ما امید داریم که ان‌شاءالله ایشان هم همراه باشند و به این انسجام بپیوندند و افراد دیگری که فعالان جبهه اصولگرایی هستند باید تلاش کنند تا زیر سایه این مجموعه فعالیت‌ها را دنبال کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین همچنین درباره نزدیکی اصلاح‌طلبان به ناطق‌نوری و لاریجانی، تاکید کرد: آقای ناطق در سال‌های متمادی تکیه‌گاه بزرگ اصولگرایان بوده، اما در چند سال اخیر با توجه به ظلمی که به او شد و توهین‌هایی که از سوی دولت وقت نسبت به او انجام گرفت دلخوری‌هایی برایش به وجود آمد و در صحبت‌هایی که با ایشان داشتیم می‌گوید که من در سیاست بازنشسته هستم. اینکه کسی بگوید ایشان به اصلاح‌طلبان پیوسته‌اند واقعیت ندارد، اما اینکه با اصولگرایان کار نمی‌کند و فعالیت سیاسی ندارد گلایه ما هم هست. چون معتقدیم آقای ناطق ظرفیت خوبی است که می‌تواند کمک حال مجموعه اصولگرایی باشد ولی بالاخره گلایه‌هایی وجود دارد.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در واکنش به سکوت طولانی‌مدت آیت‌الله یزدی تاکید کرد: قبول ندارم که سکوت آیت‌الله یزدی نشانه ناراحتی ایشان باشد. قرار نیست بزرگان و علما هر روز بیایند و اظهار نظر کنند. در انتخابات هم معمولا بزرگان و روحانیون جامعه مدرسین حمایت می‌کنند.

وی همچنین درباره شکل گرفتن شورایی متشکل از روحانی،‌هاشمی، ناطق و خاتمی برای انتخابات آینده از سوی اصلاح‌طلبان ‌تصریح کرد: اینها جزو آرزوها است. ما هم آرزوهای زیادی داریم. من باور ندارم که این مجموعه با هم بنشینند و تصمیمات سیاسی و انتخاباتی بگیرند. آقای ناطق که فرموده‌اند من اگر بخواهم کار سیاسی کنم در جامعه اصولگرایی خواهد بود. مطالبه ما هم از آقای ناطق این است که فعالیت سیاسی خود را در جریان اصولگرایی بیشتر کنند.

تکذیب ادغام جبهه پیروان و پایداری

وی همچنین با بیان اینکه برگزاری جلسه و صحبت کردن نشان‌دهنده ادغام جبهه پیروان با جبهه پایداری نیست، در پاسخ به سوالی درباره نقش فعلی احمدی‌نژاد در جریان اصولگرایی اظهار کرد: بالاخره آقای احمدی‌نژاد هم فعالیت‌های سیاسی خودشان را دارند. بعضی‌ها او را بماهو احمدی‌نژاد قبول دارند و برخی به عنوان اصولگرا. این بستگی به مواضع احمدی‌نژاد دارد که آیا می‌خواهد بعضی از اشتباهات گذشته را جبران کند یا خیر؟ او اصولا طی هشت سال ریاست‌جمهوری‌اش اعتقادی به این نوع اصولگرایی نداشت و ما هم بالاخره کشف نکردیم که چه نوع اصولگرایی را قبول دارد.