دنیای اقتصاد؛ نفیسه آفرین‌زاد: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل «ایمیدرو» در بازدید از غرفه روزنامه «دنیای اقتصاد» در نمایشگاه مطبوعات، نسبت به چشم‌انداز مثبت مذاکرات سیاسی کشور با اتحادیه اروپا و ۱+۵، ابراز خوش‌بینی کرد. مهدی کرباسیان در گفت‌وگو با مدیران موسسه مطبوعاتی «دنیای اقتصاد» در حاشیه بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، با اشاره به بازدید اخیر چند تن از سفرای کشورهای خارجی از بخش‌های اقتصادی و به ویژه صنعتی کشور، تاکید کرد که آنها، خواستار از میان برداشتن هرچه سریع‌تر تحریم‌ها و برقراری تعاملات نزدیک‌تر با ایران هستند تا از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل کشورمان در زمینه‌های مختلف، بهره‌برداری موثرتر داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ایران اعمال شده و بیشترین لطمه آن، به‌ویژه در زمینه افزایش قیمت تمام شده در بسیاری از کالاها و خدمات، به ملت ایران رسیده است، باید هرچه سریع‌تر از بین رود.

وی با بیان اینکه خوشبختانه با سیاست صحیحی که دولت یازدهم در مسیر مذاکرات و برقراری تعاملات خارجی برداشته، امیدها نسبت به از بین رفتن تحریم‌ها افزایش یافته است، افزود: امیدواریم که مذاکرات هرچه سریع تر به نتیجه مطلوب و منطقی خود برسد. کرباسیان در این راستا، به دیدار روز گذشته خود با سفیر ایتالیا در بازدیدی که از «ایمیدرو» داشته است، اشاره و بیان کرد: در این بازدید، سفیر ایتالیا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شرکای تجاری کشور، از اعمال تحریم‌ها و در نتیجه، محدودیت این کشور برای ایجاد ارتباطات اقتصادی و سیاسی گلایه داشت و با تاکید بر اینکه جای ایتالیا در تعاملات اقتصادی ایران بسیار خالی است، خواستار ایجای فضای تعامل با تصمیم‌سازان و فعالان اقتصادی ایران شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیات عامل «ایمیدرو» همچنین با اشاره به جایگاه ویژه روزنامه «دنیای اقتصاد» در میان مطبوعات کشور به ویژه رسانه‌های اقتصادی، تصریح کرد: این روزنامه و اساسا این موسسه مطبوعاتی، نقش ویژه‌ای در پرداختن به ظرفیت‌های واقعی بخش خصوصی ایران داشته است. وی با اشاره به اهمیت حمایت رسانه‌ها از بخش خصوصی کشور یادآور شد: اخبار بخش خصوصی باید درست و صحیح به جامعه منعکس شود و جایگاه بخش خصوصی بین مسوولان پررنگ‌تر شود؛ اگر این مسیر را به درستی هدایت کنیم، دیگر شاهد حضور «خصولتی» ها به جای «بخش خصوصی واقعی» در اقتصاد کشور نخواهیم برد.

کرباسیان در خاتمه اعلام کرد که به زودی اخبار ویژه‌ای درباره طرح‌های فولادی کشور در اختیار رسانه‌ها قرار خواهد گرفت.