گروه خبر: وزیر اطلاعات در جمع مردم آران و بیدگل گفت: اساس کار مملکت‌داری باید بر پایه حلال و حرام باشد و نمی‌توان گفت برای حفظ جمهوری اسلامی فلان کار حرام را باید انجام داد. به گزارش «انتخاب»، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی در مصلای این شهرستان گفت: عده ای که دارای موقعیتی هستند، نباید با آبرو و حیثیت کسی بازی کنند و از این راه خود را به جایی برسانند. به گفته علوی، نمی‌توان با آبروی کسی بازی کرد، دروغ گفت یا تهمت زد تا انقلاب اسلامی حفظ شود؛ انقلاب را باید در چارچوب اصول اسلامی و رعایت حلال و حرام اداره کرد. بر اساس آنچه خبرگزاری مهر گزارش داده است، وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنان خود گفت: عزم و اراده دولت بر این است که به دور از سروصدا، شعار و جنجال و با فکر، تدبیر و عقلانیت برای برطرف کردن مشکلات کشور گام بردارد. او ادامه داد: دولت تدبیر و امید در شرایط تحریم‌ها علیه ایران، دولت قبل را تحویل گرفت و در این شرایط موجودی خزانه کاهش و در حد صفر شده بود و دارایی‌های خارجی بلوکه شده و انبار کالاهای استراتژیک نیز ته کشیده بود. وزیر اطلاعات همچنین با حضور در جلسه شورای اداری آران و بیدگل گفت: دولت با وجود قرار گرفتن در شرایط سخت مالی با تدبیر کشور را اداره می‌کند. علوی با بیان اینکه هم اکنون شرایط مالی خوبی بر دولت و کشور حاکم نیست، اظهارکرد: آباد شدن یک کشور به همت مردم آن امکان‌پذیر است و دولت تنها یک نهاد هماهنگ کننده است.

حفظ انقلاب با تهمت و تخریب ممکن نیست

وزیر اطلاعات همچنین در سفر دیگری که این بار به مقصد مشهد بود، گفت: انقلابی که برای اجرای احکام به وجود آمده حفظش از طریق شرع مقدس امکان‌پذیر است، نه با تهمت و تخریب. به گزارش «ایسنا»، علوی در مراسم نکوداشت پیشگامان انقلاب و آیین رونمایی از کتاب روزشمار انقلاب اسلامی که در صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: انقلابی که برای اجرای احکام و احیای شرح مقدس به وجود آمده، حفظش با زیرپا گذاشتن احکام امکان‌پذیر نیست. اما متاسفانه امروز شاهدیم که برخی به راحتی با دروغ و تهمت دست به تخریب می‌زنند، در حالی که انقلاب با تخریب و تهمت حفظ نخواهد شد؛ بلکه انقلاب با اخلاق، انسانیت و کرامت انسانی حفظ می‌شود. علوی با اشاره به انقلاب اسلامی و با تاکید بر اینکه ما مامور به تکلیفیم نه مامور به نتیجه، عنوان کرد: وقتی کسی به تکلیف فکر می‌کند و نتیجه آن را به اراده خدا واگذار می‌کند قطعا در میدان پیروز خواهد بود و این همان اقدامی است که امام راحل انجام دادند.

مبارزه با فساد، از وظایف این وزارتخانه است

سید محمود علوی همچنین در سفر به مشهد در حاشیه همایش نکوداشت پیشگامان انقلاب اسلامی حضور یافت. به گزارش «ایرنا»، او با بیان اینکه حمایت از فعالیت‌های سالم اقتصادی و مبارزه با فساد از وظایف حساس وزارت اطلاعات است گفت: مبارزه با فساد اقتصادی برنامه راهبردی نظام جمهوری اسلامی است.