تعیین فرمانده جدید ناجا

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در حکمی سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری را به سمت فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران منصوب و از تلاش‌های بی‌دریغ و موثر سردار سرتیپ احمدی‌مقدم در دوره تصدی فرماندهی این نیرو تشکر و قدردانی کردند با حکم فرماندهی کل قوا

حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی شد

گروه خبر: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب دیروز طی حکمی سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری را به‌عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی کشور منصوب کردند. حسین اشتری ششمین فرماندهی است که هدایت ناجا را به دست می‌گیرد. متن حکم فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری

نظر به تعهد و شایستگی و حسن سوابق خدمتی و بنا به پیشنهاد وزیر محترم کشور و جانشین فرمانده کل قوا در امور نیروی انتظامی، شما را به سمت فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران منصوب می‌کنم.لازم است اقدامات شایسته دوران تصدی سردار سرتیپ احمدی‌مقدم نظیر ارتقای فضای اسلامی و انقلابی ناجا، صیانت از کارکنان خدوم و توجه جدی به معیشت آنان، تقویت مرزبانی و کاهش تخلفات جاده‌ای تداوم یابد و رعایت‌های دقیق در بهبود خدمات انتظامی و برنامه‌ریزی مستمر و ابتکار عمل لازم در برقراری امنیت و آرامش اخلاقی و اجتماعی دنبال شود.از قوای سه‌گانه، به‌ویژه وزارت کشور، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، صدا و سیما، ستاد کل نیروهای مسلح و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، انتظار می‌رود که در شرایط حساس کنونی، حمایت‌های لازم از نیروی انتظامی را در ابعاد مادی و معنوی، به عمل آورند.از تلاش‌های بی‌دریغ و موثر سردار سرتیپ احمدی‌مقدم در دوره تصدی فرماندهی آن نیرو، تشکر و قدردانی می‌نمایم.توفیق شما و همه کارگزاران ناجا و حامیان این نیروی عظیم را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

سید علی خامنه‌ای

***

در شرایطی که در حکم مقام معظم رهبری اشاره‌ای به مدت زمان تصدی سردار اشتری بر نیروی انتظامی اشاره نشده است، سایت باشگاه خبرنگاران در خبری، مدت اعتبار حکم را سه ساله اعلام کرده است.با این همه و براساس این انتصاب، اسماعیل احمدی‌مقدم که تا دیروز فرماندهی نیروی انتظامی کشور را بر عهده داشت دیروز از ناجا رفت. او در حاشیه آخرین سخنرانی‌اش در جایگاه فرمانده نیروی انتظامی که در دهمین همایش سراسری روسای پلیس راهور انجام شد، اعلام کرد که رفتن او از نیروی انتظامی به درخواست خودش بوده است. بر اساس آنچه «ایسنا» از حاشیه‌های این همایش گزارش داده است، او در توضیح بیشتر این موضوع گفت: «سال گذشته خدمت مقام معظم رهبری رسیده و از ایشان درخواست کردم که فرد دیگری را برای فرماندهی نیروی انتظامی معرفی کنند. به ایشان عرض کردم که اگر شما هم از من خسته نشده‌اید، مردم از من خسته شده‌اند.»احمدی‌مقدم درحالی که به عملکرد خود در نیروی انتظامی نمره ۱۰ داد، نمره پلیس راهور را ۲۰ خواند. اشتری ششمین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است، از ابتدای آغاز به کار این فرماندهی به ترتیب، سرتیپ محمد سهرابی (سال ۷۰)، سرتیپ رضا سیف اللهی (سال ۷۱)، سرتیپ هدایت لطفیان (سال ۷۵)، سرتیپ پاسدار محمدباقر قالیباف (۷۹) و سرتیپ پاسدار اسماعیل احمدی‌مقدم (سال۸۴ تاکنون) بوده‌اند.