گروه خبر: در پی درگذشت عالم محقق و مجاهد مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ مهدی آصفی، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیام تسلیتی صادر کردند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، در متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی آمده است:

«با تاثر و تاسف فراوان خبر درگذشت عالم محقق و مجاهد مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ مهدی آصفی رحمه‌الله علیه را دریافت کردم. ایشان فقیهی نواندیش و متکلّمی ماهر و نویسنده‌ای پرکار و اثرگذار بود و ده‌ها کتاب مفید و ناظر به مسائل مورد ابتلا در حوزه عقاید و کلام و فقه، ثمره عمر با برکت ایشان است. آن مرحوم همچنین در عرصه مبارزات سیاسی و اجتماعی در عراق، از سابقه‌ای درخشان برخوردار بود و فکر سنجیده و تحلیل عمیق از مسائل منطقه، در شمار ویژگی‌های این شخصیت جامع‌الاطراف محسوب می‌گشت. زهد و بی‌رغبتی به تمتعات مادی و تن سپردن به معیشت و زیست فقیرانه طلبگی از خصوصیات برجسته دیگر این روحانی عالیقدر بود. سال‌ها تحمل زحمت نمایندگی اینجانب در نجف اشرف، حق بزرگی را از آن مرحوم بر عهده‌ اینجانب می‌گذارد که امید دارم لطف و رحمت الهی حقگزار همه خدمات علمی و دینی و اجتماعی ایشان باشد. به عموم بازماندگان ایشان و نیز به دوستان و ارادتمندان و مستفیدان از آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و علو درجات و رحمت و مغفرت حضرت احدیت را برای ایشان مسألت می‌کنم.»


پیام تسلیت رئیس‌جمهوری

از سوی دیگر رئیس‌جمهوری نیز در پیامی درگذشت مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمد مهدی آصفی را به مراجع عظام، علمای اعلام و حوزه‌های علمیه به‌ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی و بیت مکرم این مرحوم تسلیت گفت. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، در متن پیام حسن روحانی آمده است: «ارتحال عالم ربانی مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمد مهدی آصفی موجب تالم و تاثر عمیق شد. بی‌تردید خدمات و مجاهدت‌های آن دانشمند مبارز در راه اعتلای اسلام و مبارزات خستگی‌ناپذیر وی با رژیم بعثی صدام در حافظه تاریخی ملت عراق باقى خواهد ماند. اینجانب فقدان این عزیز از دست رفته را به مراجع عظام، علمای اعلام و حوزه‌های علمیه به‌ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی و بیت مکرم آن مرحوم تسلیت گفته و رحمت و رضوان الهى براى وى مسألت می‌نمایم.»