گروه خبر: سخنگوی دولت اعلام کرد تخلفات دولت گذشته - بدون رسانه‌ای شدن- در حال پیگیری است. محمدباقر نوبخت همچنین روز گذشته در نشست خبری هفتگی‌اش با اشاره به بازداشت حمید بقایی، معاون محمود احمدی‌نژاد نیز گفت: در مورد دستگیری آقای بقایی، سخنگوی قوه‌قضائیه اعلام کرد که اتهام وی اکنون قابل گفتن نیست و اینکه به کدام سبب چنین قراری صادر شد حتما هر گاه قوه‌قضائیه تشخیص دهد که بگوید آن را اعلام خواهد کرد.سخنگوی دولت توضیح داد: مواردی در مورد آقای بقایی مطرح است که اجازه دهیم قوه‌قضائیه، خود درباره موارد اتهامی مختلفی را که وجود دارد اطلاع‌رسانی کند؛ اما دولت در جایگاه قانونی خود برای ارجاع این اسناد به قوه‌قضائیه قبلا اقدام کرده بود.نوبخت در ادامه نشست خبری‌اش افزود: درباره پیگیری دولت یازدهم برای تخلفات یا اقدامات غیرقانونی که در دولت گذشته اتفاق افتاد، باید بگویم دولت با شروع به کار و اسنادی که در اختیار داشت برخی تخلفات از قانون را مشاهده کرد. وی توضیح داد: ما بدون اینکه این موارد را رسانه‌ای کنیم پیگیری می‌کنیم و آنها هم حضور ندارند که از خود دفاع کنند. معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری تمام این موارد را در مرجع قضایی طرح دعوی کرد.

وی اظهار کرد: مرجع قضایی راجع به این پرونده‌ها که در دولت یازدهم به قوه‌قضائیه ارسال شد و نیز پرونده‌هایی که از پیش، قوه‌قضائیه در مورد دولت قبل داشت، در حال اقدام است.


ساعت کاری ماه رمضان تغییر نمی‌کند


به گزارش «ایرنا»، نوبخت در بخش دیگری از نشست خبری‌اش همچنین اعلام کرد که در ماه مبارک رمضان تغییر ساعت کاری نداریم؛ اما کارکنان دولت این حق را دارند که از مرخصی ساعتی استفاده کنند.


بی‌توجهی به تحریم‌ها و ظلم به مردم


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در بخش دیگری از سخنان روز گذشته‌اش تاکید کرد: یکی از من پرسید چرا اینقدر به تحریم‌ها توجه دارید؟ من گفتم اگر به تحریم‌ها بی‌توجهی کنیم، به مردم ظلم کرده‌ایم. ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا بتوانیم خدمت‌رسانی بهتری به مردم داشته باشیم. در برخی موارد در شرایطی قرار می‌گیریم که انتخاب‌های ما بین خوب و خوب‌تر نیست.


حضور بانوان در ورزشگاه‌ها


حضور بانوان در ورزشگاه‌ها سوال دیگری بود که روز گذشته نوبخت در پاسخ به آن گفت: این خبررسانی از سوی معاونت رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده انجام شد و قطعا باید یک مسیری را طی کند که اقدام می‌شود.به گزارش خبرآنلاین، سخنگوی دولت درخصوص تهدید گروهی برای برگزاری راهپیمایی در روز بازی والیبال ایران و آمریکا در اعتراض به حضور بانوان در ورزشگاه‌ها گفت: دولت اجازه برگزاری چنین تجمعی را نخواهد داد و اگر برخلاف اجازه دولت راهپیمایی شود، قوه‌قضائیه با قانون شکنان برخورد خواهد کرد.در همین حال روز گذشته شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهوری در امور زنان و خانواده در گفت‌وگو با «ایلنا» در پاسخ به این سوال که آیا حضور زنان در سالن والیبال برای بازی روز ۲۹ خرداد قطعی شده است یا خیر، گفت: این مصوبه باید توسط وزارت ورزش و جوانان ابلاغ شود.


اجازه محدود به زنان


از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری فارس، شهیندخت مولاوردی، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که اجازه حضور تعداد معدودی از بانوان برای دیدن مسابقات لیگ جهانی والیبال در تهران داده می‌شود.


طرح دولت برای بنگاه‌های کوچک


نوبخت در پاسخ به سوالی دیگر درباره طرح دولت برای بنگاه‌های کوچک گفت: تسهیلات ارزان قیمت به این بخش جزو وظایف دولت است که در این راستا در سال جاری۵ میلیارد دلار ارز به صورت جدید وارد صندوق توسعه ملی خواهد شد.