گروه خبر: به‌دنبال حواشی ایجاد شده درباره دیدار هیات پارلمانی اروپا با رئیس مجلس و پوشش نامناسب یکی از اعضای این هیات، روابط عمومی مجلس در توضیحاتی بابیان اینکه میهمانان خارجی ملزم به رعایت قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران هستند و هنگام ورود به کشور، آداب و قوانین به ایشان اعلام می‌شود، افزود: متاسفانه در این دیدار، این نماینده زن پارلمان اروپا، چند لحظه پیش از حضور در جلسه، پوشش سر خود را تغییر داد و با پوششی غیر متعارف حاضر شد.روابط عمومی مجلس تصریح کرده است: رعایت آداب، پروتکل‌ها و قوانین مربوطه، باید به‌صورت جدی به این فرد یادآوری می‌شد که در این زمینه تذکرات لازم به عوامل اجرایی، برای جلوگیری از تکرار موارد مشابه داده شد.

تذکر به رئیس‌جمهوری


در تحولی دیگر در مجلس به گزارش مهر، روز گذشته تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در تذکری به رئیس‌جمهوری از اتهام وی به سپاه، ارتش، صداوسیما و ائمه جمعه درخصوص دخالت در انتخابات انتقاد کردند. همچنین روز گذشته تذکر کتبی مرتضی آقاتهرانی، روح‌الله حسینیان، سیدعلی طاهری و احمد سالک به رئیس‌جمهوری درخصوص ابلاغ سریع قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر قرائت شد.


اعلام وصول دو سوال از ظریف


از سوی دیگر به گزارش «ایرنا»، سوال ملی ۱۹ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه اعلام وصول شد. به گفته محمد دهقان، عضو هیات رئیسه مجلس این سوال‌ها در مورد علت عقب‌نشینی‌های مکرر از حقوق هسته‌ای ملت ایران و علت عدم اطلاع‌رسانی رسمی از جزئیات مذاکرات هسته‌ای است.در خبری دیگر جعفر قادری، نماینده مردم شیراز در مجلس از ارسال نامه‌ای به رئیس مجلس برای ایجاد هماهنگی با دولت برای استقرار وزرا در کمیسیون‌های مجلس در روزهای دوشنبه خبر داد.


تصویب طرح الزام دولت به حفظ دستاورد‌های هسته‌ای


به گزارش خبرگزاری تسنیم، وحید احمدی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون امنیت ملی طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای به تصویب رسید.