مهر: معاون سازمان امور مالیاتی اعلام کرد: دریافت مالیات بر ارزش افزوده از اقلام دارویی و خدمات درمانی غیرقانونی است و در صورت مواجهه با گران‌فروشی دارو، از طریق سازمان تعزیرات حکومتی پیگیری می‌شود.

علیرضا طاری‌بخش اعلام کرد: با توجه به معافیت انواع دارو، لوازم مصرفی درمانی، خدمات درمانی(انسانی، حیوانی و گیاهی) و خدمات توانبخشی و حمایتی از مالیات بر ارزش افزوده، مطابق بند ۹ ماده ۱۲ قانون، دریافت هرگونه وجهی تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده از اقلام دارویی و خدمات درمانی توسط داروخانه‌ها و مراکز درمانی غیرقانونی است.

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور گفت: به‌رغم تصریح قانون‌گذار و براساس گزارش‌های واصله، برخی از داروخانه‌ها اقدام به دریافت مالیات بر ارزش افزوده می‌کنند که با توجه به معافیت مذکور، دریافت هرگونه وجهی مازاد بر قیمت رسمی دارو و لوازم مصرفی درمانی و... توسط داروخانه‌ها و مراکز درمانی خلاف مقررات بوده و به‌عنوان گران‌فروشی محسوب می‌شود و نهادهای نظارتی ذی‌ربط تکلیف دارد براساس قانون و مقررات، موضوع گران‌فروشی دارو را بررسی و برابر مقررات با خاطیان رفتار کند.

وی اضافه کرد: بنابراین با توجه به این اقدام غیرقانونی و به منظور پیشگیری از هر گونه سوءاستفاده احتمالی، به اطلاع عموم شهروندان عزیز می‌رساند که انواع دارو، لوازم مصرفی درمانی، خدمات درمانی (انسانی، حیوانی و گیاهی) و خدمات توانبخشی حمایتی از شمول قانون مالیات بر ارزش افزوده خارج بوده و در صورت مواجهه با گران‌فروشی دارو، موضوع از طریق سازمان تعزیرات حکومتی قابل پیگیری خواهد بود.