تسنیم: استاد اخلاق دولت دهم در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفت: آقای هاشمی باید در انتقاد از احمدی‌نژاد حدود را رعایت کند. آیت‌الله حائری شیرازی در این گفت‌وگو با بیان اینکه البته احمدی‌نژاد نمی‌دانست تبعات خانه‌نشینی‌اش موجب نگرانی‌ می‌شود، افزود: کمبود مشاور خوب در اطراف احمدی‌نژاد مشکل‌ساز شده بود.


وی با بیان اینکه تعبیر «مرض‌هاری» برای دولت سابق به هیچ عنوان درست نیست، تاکید کرد: من به آقای هاشمی نوشتم، شما می‌گویید روحانیت از احمدی‌نژاد حمایت کرده است خب مخاطب شما بیش از همه بنده می‌توانم باشم؛ چراکه تا پایان دولت به‌عنوان استاد اخلاق در دولت بودم. آیت‌الله حائری شیرازی اظهار کرد: آقای هاشمی هم کارهای خوبی داشته‌اند و من هرجا ببینم به ایشان ظلم می‌شود از او دفاع می‌کنم، اما انتظار این است که آقای هاشمی به‌عنوان شطرنج‌باز قوی در عالم سیاست، حدود را رعایت کند.

وی در مورد خانه‌نشینی و جلسه‌ای که احمدی‌نژاد را به نهاد برگرداند نیز گفت: در زمان خانه‌نشینی، یکی از نامه‌ها را سر پله نهاد ریاست‌جمهوری برای خود آقای احمدی‌نژاد خواندم و به ایشان گفتم، می‌دانی داری چه‌کار می‌کنی؟ یک عده دنبال عدم کفایت سیاسی شما هستند؟ احمدی‌نژاد گفت خب؟ گفتم اگر این‌کار را کنند به همین کار بسنده نمی‌کنند می‌روند سراغ بزرگان و حامیانت. او تاملی کرد و گفت خب اینکه خیلی خطرناک می‌شود. روز چهارشنبه نیز به منزل ایشان رفتم، آقای بقایی و مشایی هم آنجا بودند، بقایی را نه، از مشایی خواستم در جلسه ما حضور داشته باشد. به مشایی گفتم، آقای دکتر شما را قبول دارد اینجا باشید اگر حرف غیرمنصفانه زدم، بگویید. صحبتم‌ که تمام شد به احمدی‌نژاد گفتم، «همین الان برو نهاد ریاست‌جمهوری؟ تامل کرد و گفت، الان خیلی دیر است، صبح بروم؟ گفتم پس صبح زود برو، ایشان هم قول داد و به قولش عمل کرد. او نمی‌دانست تبعات کارش چقدر موجب نگرانی‌ می‌شود.