شادا: معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: امروز (31 تیرماه)، آخرین مهلت ارائه الکترونیکی اظهارنامه مالیاتی است و این مهلت قابل تمدید نخواهد بود.

حسین وکیلی با بیان اینکه عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر قانونی، منجر به محرومیت از معافیت پایه مالیاتی و همچنین تعلق جرایم غیرقابل بخشش خواهد شد، خاطر نشان کرد: طبق ماده 192 قانون مالیات‌های مستقیم، عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر از سوی صاحبان مشاغل بند (ج) منجر به تعلق جریمه‌ای به میزان 10 درصد مالیات متعلق و برای اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل بندهای (الف) و (ب) ماده 95 قانون مذکور، منجر به تعلق جریمه‌ای معادل 40 درصد مالیات متعلق می‌شود و مشمول بخشودگی نمی‌شود. وی خاطرنشان کرد: ارائه اظهارنامه مالیاتی عملکرد سال 1393 بصورت الکترونیکی و از طریق سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی به نشانی WWW.TAX.GOV.IR انجام می‌پذیرد و ضرورتی به تسلیم پرینت اظهارنامه بصورت کاغذی به ادارات امور مالیاتی نیست و کد رهگیری دریافتی از سامانه در تاریخ ارسال، به‌عنوان رسید تسلیم اظهارنامه مالیاتی تلقی خواهد شد.


معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور افزود: در صورت تقسیط مالیات ابرازی، حداقل ۴۰ درصد مالیات به‌صورت نقد به همراه اظهارنامه و مابقی حداکثر در ۶ قسط مساوی ماهانه تا پایان دی ماه سال جاری دریافت خواهد شد و برای پرداخت نقدی، نیازی به مراجعه به واحدهای مالیاتی و بانک نبوده و از طریق سامانه عملیات الکترونیکی مودیان مالیاتی این اقدام صورت خواهد گرفت. وی با اشاره به اینکه طبق ماده ۱۰۰ و ۱۱۰ قانون مالیات‌های مستقیم، مودیان مالیاتی مکلفند اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیت‌های شغلی خود را تا پایان تیرماه تسلیم کنند، تصریح کرد: سازمان امور مالیاتی امیدوار است مودیان محترم با تسلیم به موقع اظهارنامه بتوانند از معافیت‌ها و تسهیلات مالیاتی برخوردار و مشمول جریمه یا رسیدگی از طریق علی‌الراس نشوند. وکیلی در پایان از افزایش ساعت کاری ادارات مالیاتی امروز، تا ساعت ۲۱ خبر داد.