خانه ملت: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اصلاحات صورت گرفته در قوانین مالیاتی زمینه جلوگیری از فرار مالیاتی را فراهم می‌کند، گفت: رفع قوانین مزاحم در زمینه تولید برای دستیابی به موضوع اصلاح و تقویت همه‌ جانبه‌ نظام مالی کشور بوده که در بند ۹ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی روی آن تاکید شده است.ارسلان فتحی‌پور درباره موضوع اصلاح و تقویت همه‌‌جانبه‌ نظام مالی کشور که در بند ۹ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی روی آن تاکید شده است، گفت: از راهکارهای دستیابی به اقتصاد مقاومتی فراهم آوردن شرایط مشارکت مردم درتمامی عرصه‌های اقتصادی است.


نماینده مردم کلیبر،خدا آفرین و هوراند درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید پذیرفت وجود برخی قوانین روند انجام فعالیت‌های اقتصادی در کشور را دشوار کرده بود که با هماهنگی‌های انجام شده بسیاری از قوانین مزاحم احصا شده است. فتحی‌پور تصریح کرد:رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس‌جمهوری نیز حمایت‌های لازم را از فراهم آوردن شرایط برای رونق بخش تولید انجام داده‌اند این موضوع باعث شد که کمیسیون اقتصادی با بررسی قوانین زمینه لغو قوانین مزاحم را فراهم آورد. این نماینده مردم درمجلس نهم، با تاکید بر لزوم حمایت از تولید ملی افزود: در قوانین گمرکی کشور اصلاحاتی صورت گرفته و همچنین بازنگری‌هایی در قوانین انجام شده تا زمینه سرمایه‌گذاری در تولید تسهیل شود. فتحی‌پور گفت: علاوه براصلاح قوانین گمرکی،اصلاح قوانین مالیات‌های مستقیم نیز در کمیسیون اقتصادی در دستور کار قرار گرفت. وی ادامه داد: درخصوص اصلاح قوانین بیمه‌ای مانند بیمه شخص ثالث بررسی‌هایی صورت گرفته و همچنین بررسی‌هایی برای اصلاح و دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده نیز انجام شده است.

فتحی‌پور تصریح کرد: اصلاح قوانین مالیاتی زمینه جلوگیری از فرارمالیاتی را فراهم می‌کند. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد:مجموعه اقدامات اصلاح شده در قوانین، منطبق با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده و می‌تواند زمینه ساز اصلاح و تقویت همه‌‌جانبه‌ نظام مالی کشور باشد که در بند 9 سیاست‌های اقتصاد مقاومتی‌ روی آن تاکید شده است.