گروه خبر: اظهارات صفر نعیمی‌رز، نماینده آستارا در گفت‌و‌گوی ویژه خبری در مورد ماجرای زمین‌خواری در گردنه حیران با اعتراض روز گذشته کمال‌الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل همراه شد. درگیری لفظی این دو نماینده در جلسه علنی دیروز مجلس شورای اسلامی باعث شد محمدرضا باهنر که ریاست ساعاتی از جلسه را بر عهده داشت، به جمعی از نمایندگان تذکر بدهد. پنج‌شنبه هفته گذشته در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری و پس از اعلام خبر زمین‌خواری‌های گسترده در گردنه حیران، نعیمی‌رز، نماینده فعلی و پیشین اردبیل را متهم به زمین‌خواری کرده بود.


به گزارش خبرآنلاین کمال‌الدین پیرموذن در صحن علنی دیروز مجلس با صدای بلند فریاد زده و نعیمی‌رز را به دزدی متهم کرد. صفر نعیمی‌رز نماینده آستارا نیز با در دست داشتن برگه‌هایی، اعلام می‌کرد که سند زمین‌خواری بستگان پیرموذن را در اختیار دارد. درگیری لفظی این دو نماینده باعث جمع شدن بعضی از نمایندگان مجلس در اطراف آنها شد که تذکر باهنر رئیس جلسه را به همراه داشت.پس از این درگیری لفظی در صحن علنی، پیرموذن به جمع خبرنگاران آمده و با تکذیب ادعاهای نماینده آستارا از شکایت از وی در هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و همچنین تحقیق و تفحص از منابع طبیعی استان گیلان و شهرستان آستارا خبر داد. او تاکید کرد تا سال 1376 که منطقه حیران در محدوده استحفاظی استان اردبیل بود هیچ تخلف و اقدام غیرقانونی در این منطقه اتفاق نیفتاده اما طی سال‌های اخیر که این محدوده به استان گیلان و شهرستان آستارا واگذار شده، شاهد زمین‌خواری و تخریب جنگل‌ها و محیط زیست بوده‌ایم.پیرموذن تصریح کرد: نماینده فعلی آستارا در ادعاهای خود برادر کوچک من مهدی و و همسر خواهران آقای نوعی‌اقدم را متهم کرده است، در حالی که برادر من اصلا چنین فعالیت‌هایی ندارد و آقای نوعی‌اقدم نیز گفته است که من چنین خواهرانی با اسامی پریا و نسیم ندارم و این سندسازی‌ها جعلی است و به محض اینکه از سفر برگردم از نماینده آستارا و ادعاهای کذب او شکایت می‌کنم.


تصویب دوفوریت طرح ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان

در اقدامی دیگر به گزارش خبرگزاری مهرنمایندگان مجلس دیروز با دوفوریت طرح ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی موافقت کردند.


انتقاد از صدا و سیما به دلیل پوشش نا مناسب سفر روحانی

در همین حال به گزارش «ایرنا»، ابراهیم نکو، نماینده مردم رباط‌کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی از صدا و سیما به دلیل عدم پوشش مناسب سفر رئیس‌جمهوری به شهرستان‌های جنوب غرب استان تهران انتقاد کرد و گفت: این عمل صدا وسیما به منزله بی‌مهری در حق مردم مناطق و شهرستان‌های جنوب‌غرب استان تهران است.