گروه خبر: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری و هیات همراه صبح روز گذشته با استقبال استاندار مازندران، ائمه جمعه، فرمانداران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در غرب استان از طریق فرودگاه نوشهر وارد این شهرستان شد.


به گزارش «ایرنا»، معاون اول رئیس‌جمهوری توسعه صادرات غیرنفتی را رویکرد اصلی دولت در پساتحریم عنوان کرد و گفت: حضور در بازار جهانی، جذب منابع خارجی و رفاه و آسایش مردم از برنامه‌های جدی دولت پس از تحریم است. وی به اهمیت دوران پساتحریم در ایران اشاره کرد و گفت: به‌طور یقین اصول قطعی در شکوفایی اقتصاد ایران بر محور حضور بخش خصوصی است. وی با بیان اینکه در آینده نزدیک از منابع خارجی به‌وفور استفاده خواهد شد، گفت: در حال حاضر فقط در بخش نفت و گاز 220 میلیارد دلار طرح آماده اجرا به‌صورت مشترک با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی تعریف شده است.


همچنین به گزارش «ایسنا»، معاون اول رئیس‌جمهوری از بندر امیر آباد و اسکله‌های موجود در این بندر بازدید کرد. همچنین به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس‌جمهوری، جهانگیری در جریان سفر به استان مازندران با حضور در شهرستان ساری کارخانه تولید خمیر کاغذ از بازیافت کارتن باطله را افتتاح کرد و سپس بخش‌های مختلف خط تولید این کارخانه را مورد بازدید قرار داد. افتتاح کارخانه نساجی بی‌بافت شهرستان کلاردشت، از دیگر برنامه‌های سفر معاون اول بود. همچنین با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری بزرگ‌ترین مزرعه تولید خاویار و گوشت ماهیان خاویاری به بهره‌برداری رسید.


ابلاغ قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات برای اجرا

همچنین به گزارش خبرگزاری فارس، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات را برای اجرا ابلاغ کرد. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور مورد خطاب این آیین‌نامه هستند.