خانه ملت: رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌های ناعادلانه علیه ایران که با هدف واردآوردن صدمات جدی و جبران‌ناپذیر بر اقتصاد ایران وضع شد، گفت: تحریم‌ها به‌رغم ایجاد پاره‌ای مشکلات، ایران را در ایجاد تحول در نظام اقتصادی و حرکت به سوی کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی کمک کرد. غلامرضا تاجگردون در دیدار عاصیم حسین، معاون اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین‌المللی پول که به همراه تنی چند از کارشناسان این صندوق به ایران سفر کرده این مطلب را بیان کرد. وی در این دیدار با برشمردن اقدامات مجلس شورای اسلامی به‌ویژه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در کمک به دولت برای مهار تورم و کاهش اثرات مخرب تحریم‌های ناعادلانه بین‌المللی بر اقتصاد ایران گفت: مجلس شورای اسلامی با کمک به دولت در تدوین سیاست‌های پولی و مالی و فراهم کردن شرایط لازم در بودجه کل کشور در سال‌های اخیر نقش مهمی در مهار تورم و خارج شدن کشور از رکود ناشی از تحریم‌ها داشته است.


این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رژیم تحریم‌ها به‌رغم ظالمانه بودن آن، وضعیتی برای جمهوری‌اسلامی ایران ایجاد کرده تا در شرایط جدید با رویکرد اقتصاد مقاومتی به بازسازی اقتصاد کشور بپردازد.


عاصیم حسین، معاون اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین‌المللی پول نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از سفر به ایران و دیدار با تنی چند از مسوولان اقتصادی کشورمان گفت: ایران به‌عنوان کشوری بهره‌مند از منابع غنی و ثروت‌های خدادادی دارای توانمندی‌های فراوانی در عرصه اقتصادی است که می‌تواند با استفاده بهینه از آنها سهم فراوانی در اقتصاد جهانی داشته باشد.


وی همچنین از اقدامات موثر مجلس و دولت ایران در زمینه‌های تورم، کاهش تصدیگری دولت با پیگیری روند خصوصی‌سازی در اقتصاد و اقدام در جهت کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی با توجه ویژه به مولفه‌های اقتصاد غیرنفتی قدردانی کرد. معاون اداره خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین‌المللی پول در پایان این دیدار گفت: رفع تحریم‌ها و از سرگیری مبادلات مالی و اقتصادی با ایران نقش موثری در تداوم پیشرفت‌های اقتصادی ایران خواهد داشت.