مرکز آموزش روزنامه «دنیای ‌اقتصاد» یک دوره آموزشی با عنوان «تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی با استفاده از مکانیسم اعتبار اسنادی داخلی» در روز پنج‌شنبه 30 مهرماه، برگزار می‌کند.

تامین مالی و فراهم ساختن سرمایه مناسب از عوامل حیاتی برای بنگاه‌های اقتصادی محسوب می‌شود. یکی از موانع عمده فعالان اقتصادی، عدم‌دسترسی به منابع مالی کافی است. دسترسی به منابع مالی به جهت استفاده از ظرفیت‌های بلااستفاده بخش‌های اقتصادی و همچنین ایجاد و توسعه بنگاه‌های جدید با هدف فراهم ساختن بازار رقابتی بسیار حائز اهمیت است.


در این راستا روش‌های تامین مالی در حوزه‌های مختلف اقتصادی و بازرگانی قابل تشریح است. از یک منظر می‌توان در دو حوزه تجارت داخلی و خارجی آن را بررسی کرد. با توجه به نوع و ماهیت قراردادهای تجاری، شیوه‌های متفاوتی همچون تامین مالی به شیوه پرداخت، سرمایه‌گذاری، اعتبار اسنادی، خرید دین، عقود مشارکت مدنی و مضاربه و... قابل طرح است. میزان دستیابی به هر یک از شیوه‌های مذکور به ریسک استفاده از دیدگاه سرمایه‌گذاران و تامین مالی‌کنندگان بستگی دارد. از این رو با توجه به اهمیت ویژه این موضوع برای بنگاه‌های اقتصادی داخلی، «دنیای اقتصاد» در تازه‌ترین کارگاه‌های آموزشی خود، دوره آموزشی «چگونگی تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی با استفاده از اعتبارات اسنادی داخلی (ریالی)» را مطابق آخرین تغییرات و دستورالعمل‌های بانک مرکزی برگزار می‌شود. در این کارگاه آموزشی که ۳۰ مهر برگزار خواهد شد، آقای افشین خانی، کارشناس عالی بازرگانی داخلی و تجارت بین‌الملل، به تشریح مفاهیم کلیدی اعتبار اسنادی داخلی، فرآیندها و انواع اعتبار اسنادی داخلی، کارکرد‌ها و نحوه تامین مالی در اعتبار اسنادی ریالی، بررسی ریسک خریدار و فروشنده، حداقل وثایق قابل قبول در بخشنامه‌های صادره، چگونگی تنزیل اعتبار اسنادی داخلی و ... می‌پردازد. ضمن اینکه در سمینار مذکور، به معرفی و مقایسه سایر شیوه‌های پرداخت با اعتبار اسنادی و همچنین توضیح برخی از مفاد مقررات حاکم بر آن پرداخته می‌شود.


مدیران عالی و اعضای هیات مدیره شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی، کارشناسان بخش‌های بازرگانی، مالی، بانکداران، کارکنان موسسات اقتصادی و سایر علاقه‌مندان به حوزه بازرگانی برای شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با بخش آموزش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» با شماره تلفن‌های 87762411 و 87762416 تماس حاصل یا برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام به سایت مرکز آموزش به آدرس tc.den.ir مراجعه کنند.