گروه خبر: حسن روحانی رئیس‌جمهوری یکشنبه شب در جلسه هیات دولت، تصریح کرد: با توجه به برگزاری المپیک در سال آینده، باید آمادگی‌های لازم کسب شود و بتوانیم جایگاه کشور را در این مسابقات جهانی ارتقا بخشیم.


به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در ادامه جلسه، بررسی پیش‌نویس لایحه قانون تنظیم برخی از احکام و مقررات برنامه‌های توسعه کشور از سوی اعضای دولت دنبال شد و تعداد دیگری از مواد آن به تصویب رسید. همچنین مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، روز گذشته با حضور رئیس‌جمهوری، جمعی از معاونان رئیس‌جمهوری، وزرا و کارکنان دفتر و نهاد ریاست جمهوری برگزار شد. از سوی دیگر به گزارش «ایرنا»، نتایج نظرسنجی «ایرنا» نشان داد؛ 8/ 73 درصد مردم ایران از عملکرد دولت یازدهم راضی و نسبت به بهبود شرایط کشور با حضور دولت روحانی امیدوار هستند. بر پایه نتایج به دست آمده، رضایت مردم از عملکرد دولت یازدهم در سه ماه دوم سال افزایش 6/ 11 درصدی داشته است. این درحالی است که در فصل گذشته 2/ 62 درصد شهروندان ایرانی از عملکرد دولت ابراز رضایت کرده‌اند. مطابق این نظرسنجی 69 درصد مردم معتقدند ارزش‌ها توسط دولت یازدهم حفظ و رعایت شده و 3/ 59 درصد هم اعلام کرده‌اند که انتظارات آنان توسط دولت برآورده شده است. بر پایه این اطلاعات، میزان رضایت مردم از عملکرد دولت در حوزه تلاش برای رفع نیازهای کشور ازجمله مهار تورم و گرانی (با رشد 3/ 89 درصدی)، رسیدگی به وضعیت بیمه(با رشد 3/ 4 درصدی)، دارو(با رشد 4/ 14 درصدی) و خدمات بیمارستانی(با رشد 4/ 0درصدی) و همچنین عملکرد دولت در بهبود رابطه با کشورهای منطقه و همسایه (با رشد 8/ 13 درصدی) و بهبود رابطه با دولت‌های غربی و آمریکا (با رشد 3/ 14 درصدی) نسبت به فصل گذشته روبه‌رو است. در حوزه مسائل اقتصادی مردم 7/ 52 درصد از کل نمره میانگین، در حوزه مسائل اجتماعی 59 درصد از کل نمره میانگین، در حوزه مسائل سیاسی 5/ 67 درصد از کل نمره میانگین و در حوزه مسائل فرهنگی 7/ 64 درصد کل نمره میانگین را به این موضوع‌ها اختصاص داده‌اند. بر پایه این نتایج، عملکرد دولت در موضوعات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با افزایش رضایتمندی بین 2/ 3 تا 3/ 4 درصدی مواجه است.


نتایج این نظرسنجی نشان داد؛ ۴/ ۷۳ درصد مردم نسبت به آینده امیدوارند و به برنامه‌های دولت خوش بین هستند. این میزان نسبت به فصل گذشته ۴/ ۱۱ درصد رشد را نشان می‌دهد. همچنین ۱/ ۶۶ درصد مردم ایران پیرامون چشم‌اندار آینده ایران نظر خوش‌بینانه‌ای دارند، این رقم در مقایسه با فصل بهار با رشد ۴/ ۱۱ درصدی روبه‌رو است. برپایه همین اطلاعات، شهرهای بوشهر با ۲/ ۹۳ درصد، ایلام با ۶/ ۹۱ درصد، بیرجند با ۷/ ۸۴ درصد، سنندج با ۴/ ۸۳ درصد، بجنورد با ۸/ ۸۲ درصد و اهواز با ۶/ ۸۲ درصد امیدوارترین شهرها نسبت به آینده ایران هستند.