گروه خبر: سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روزگذشته در همایش پدافند غیرعامل که در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، گفت: بسیاری از جنگ‌ها بر اثر خطای محاسبات سیاسی رخ داده و همه این جنگ‌ها چه کوتاه و چه بلند و چه مقطعی، سرنوشت ملت‌ها و مسیر آنها را تا حدودی تغییر داده است.


سردار سلامی به جنگ‌های نیابتی و مستقیم اشاره کرد و گفت: ما باید آماده اداره جنگ‌های متنوع نیابتی و مستقیم باشیم، جمهوری اسلامی ایران دیکته هیچ بیگانه‌ای را نمی‌نویسد و خود انشاکننده ادبیات جدید مبارزه ملت‌های مسلمان است.به گزارش خبرگزاری تسنیم، وی افزود: باید تمام توان خود را به‌کار گیریم تا اگر دوباره درگیر جنگی شدیم بتوانیم از همه عناصر تشکیل‌دهنده ملتمان دفاع کنیم. به گزارش «ایرنا» سلامی افزود: این منطق آنها است و آنها می‌خواهند برای ما دیکته بگویند. اگر برای جنگ آماده نباشیم اجازه زندگی در صلح را به ما نمی‌دهند. امروز زمان طلایی واکنش به بحران در اختیار ما است و پدافند غیر‌عامل نیز به معنی مدیریت صحنه‌ای از جنگ است که هنوز اتفاق نیفتاده است.

کاهش و افزایش برخی تهدیدات نظامی

همچنین به گزارش خبرگزاری مهر سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر‌عامل در این همایش که روز گذشته در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه توافق هسته‌ای برخی تهدیدات نظامی را افزایش و برخی را کاهش می‌دهد، گفت: یکی از مولفه‌های قدرت ما قدرت نرم در کشور بوده که رهبری کانون آن است. وی تصریح کرد: وقتی می‌پذیریم تنها پایگاه هسته‌ای مان نطنز باشد ممکن است تهدیدات نظامی را افزایش دهد.جلالی بزرگ‌ترین ضعف آمریکایی‌ها نسبت به ما را عدم اطلاعات عنوان کرد و ادامه داد: رویکرد اصلی و جدی آنها نفوذ به درون است و قصد جمع آوری اطلاعات را دارند. همچنین به گزارش خبرگزاری تسنیم وی ادامه داد:فقدان درک صحیح برخی مسوولان از توان و قدرت نظامی و ملی کشور می‌تواند خسارات بزرگی را برای ما به همراه داشته باشد. وی به نامه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: برجام تصویب شده و باید در اجرای آن کنترل شود تا شروط مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی و همچنین شورای‌عالی امنیت ملی اجرایی شود.

رونمایی از موشک بالستیک به مصلحت بود

محمدرضا باهنر، نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی نیز در همایش ملی پدافند غیرعامل با اشاره به رونمایی و تست موشک جدید بالستیک ایران این موضوع یعنی رونمایی از این موشک در این زمان خاص را مصلحت دانست و افزود: اینها تنها بخش کوچکی از توان نظامی ما است که مانند یک توده عظیم یخ فقط بخش روی آب آن دیده می‌شود. به گزارش خبرگزاری فارس وی افزود: ما به دشمن می‌گوییم که بخش‌های دیگر این توان در مواقع لازم بدون اجازه از کسی رونمایی خواهد شد.همچنین به گزارش «ایسنا» باهنر تاکید کرد: شناخت چگونگی استفاده درست از ابزارها و امکانات در موضوع پدافند غیرعامل بسیار ضروری است؛ چراکه ما شاید بتوانیم موشک‌های بالستیک را به چند متر زیر کوه‌ها منتقل کنیم و فردو را به 300 متر زیر زمین ببریم، اما غیرممکن است که بتوانیم برای سدها و نیروگاه‌های حیاتی کشور گنبد آهنین بزنیم، پس نیاز به دانش و ابزارهای مدرن داریم.