گروه خبر: علی لاریجانی، رئیس مجلس روز پنج‌شنبه در سفر به قم در دیدار با دو تن از مراجع تقلید گزارشی را درخصوص پرونده هسته‌ای و توافقات صورت گرفته ارائه داد.شرایط و فعالیت‌های گروه‌های تکفیری و تروریستی در خاورمیانه، آخرین وضعیت بحران‌های منطقه، پرونده هسته‌ای و توافق‌های صورت گرفته و لزوم حمایت از تولید داخلی از موضوع‌هایی بود که در دیدار رئیس مجلس با آیت‌الله شبیری‌زنجانی و آیت‌الله موسوی اردبیلی مطرح شد.


به گزارش «ایسنا» رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در بیت آیت‌الله شبیری‌زنجانی ضمن عیادت و پیگیری وضعیت جسمانی این مرجع جهان تشیع، با ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد. لاریجانی در این دیدار، با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور گفت: نمایندگان مجلس دغدغه زیادی برای بهبود شرایط اقتصادی کشور دارند. در این شرایط حمایت از تولیدکنندگان داخلی برای رونق تولید، اشتغال‌زایی برای جوانان و مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی کشور بسیار ضروری است.رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین با آیت‌الله موسوی اردبیلی از مراجع عظام تقلید دیدار و گفت‌وگو کرد. وی در این دیدار گفت: قطعا حمایت از تولید داخلی، بهبود شرایط کسب‌وکار و همچنین به‌کارگیری بخش خصوصی در پروژه‌ها در بهبود شرایط اقتصادی کشور تاثیرگذار است.


حادثه منا بسیار سنگین بود

از سوی دیگر رئیس مجلس صبح پنج‌شنبه در بیت مرحوم حاج حسن فهیمی از جان باختگان حادثه منا، با بیان اینکه ابعاد حادثه منا بسیار سنگین، استثنایی و وسیع بوده است، گفت: در این حادثه سوء تدبیر دولت سعودی بسیار واضح و مبرهن است.لاریجانی گفت: سعودی‌ها در این رابطه بسیار بد عمل کردند. یکی از اشکالات و سوء تدبیر دولت آل‌سعود مخفی کردن اطلاعات و ابعاد حادثه منا بود، از این رو اگر در همان ساعات اولیه از دیگر کشورها درخواست کمک می‌کردند، ابعاد کنونی این فاجعه رخ نمی‌داد.