گروه خبر: هشتمین جلسه علنی رسیدگی به اتهامات بابک زنجانی و دو متهم دیگر پرونده نفتی، روز گذشته به ریاست قاضی صلواتی در شعبه ۱۵ دادسرا و دادگاه انقلاب اسلامی برگزار و قرار شد تاریخ برگزاری جلسه بعدی (جلسه نهم) متعاقبا اعلام شود. هر چند روز سه‌شنبه شایعاتی مبنی بر بازداشت یکی از خواهران بابک زنجانی منتشر شده بود؛ اما رو زگذشته خواهران او در جلسه حضور داشتند.


به گزارش «ایرنا» در ابتدای جلسه دیروز بابک زنجانی و وکیل بانک مسکن با یکدیگر به مشاجره پرداختند؛ زنجانی به وکیل بانک مسکن گفت پولی را که توقیف کردید برگردانید تا پولتان را بدهم. وکیل بانک مسکن نیز پاسخ داد ما همین الان پولمان را می‌خواهیم. بابک زنجانی نیز ادامه داد: باشد؛ من پول را می‌گیرم و کاری به کار شما ندارم که وکیل بانک مسکن نیز پاسخ داد، شما را به خیر و ما را به سلامت. پس از آن قاضی صلواتی از غلامحسین صادقی‌قهاره، وکیل‌مدافع شرکت اچ‌‌کی خواست تا با حضور در جایگاه شکایت خود را مطرح کند و وکیل شرکت HK در این جلسه، طرح شکایت کرد.


به گزارش «ایسنا» وکیل‌مدافع شرکت اچ‌کی گفت: بابک زنجانی با داشتن شناسنامه‌های جعلی اقدام به صدور چک‌های بلامحل می‌کرده و با این شناسنامه‌های جعلی اقدام به افتتاح حساب در بانک‌هایی همچون ملت، پاسارگاد، سپه و... کرده بود. وی همچنین در دوران سربازی ۲۰ میلیون دلار را در بازار فروخته و خود را فردی که سال‌ها تجارت بین‌الملل انجام داده، معرفی کرده است. وی افزود: وی خود را راننده مرحوم نوربخش، رئیس وقت بانک مرکزی معرفی کرده که بعدازظهر‌ها میلیون‌ها ارز را می‌فروخته است؛ در صورتی که وی هیچ زمان راننده مرحوم نور بخش نبوده است.همچنین به گزارش «ایرنا» وکیل شرکت نفتی HK با بیان اینکه بابک زنجانی ۵ شناسنامه با هویت‌های مختلف دارد، گفت: این متهم ۲۴ فقره سند صورت‌حساب بانکی سوئیفت و امثال آن را جعل کرده است. وی با بیان اینکه طرف ما بابک زنجانی است نه بانک اف‌ای آی‌بی، اظهار کرد: این بانک یک وسیله و ابزار برای کلاهبرداری است و برای اعمال رفتار کلاهبردارانه از آن استفاده می‌شد.


صادقی قهاره با بیان یکی دیگر از ادعاهای متهم نفتی اظهار کرد: بابک زنجانی مدعی است یک میلیارد دلار در بانک مرکزی تاجیکستان موجودی دارد و حتی نامه‌ای از رئیس بانک مرکزی تاجیکستان نشان داده است که با مراجعه نمایندگان دادستانی و بانک مرکزی مشخص شد، این موجودی و نامه‌ای که وی مدعی است از رئیس بانک مرکزی تاجیکستان دارد، جعلی است. صادقی قهاره با اشاره به همراهی «م.ش» و «ح.ف.ه» با بابک زنجانی گفت: برای این دو نفر نیز به دلیل مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی تقاضای کیفر شده و در همین راستا از دادگاه می‌خواهیم حکم مقتضی را صادر کند؛ چراکه اگر همراهی و مشارکت این دو نفر نبود، زنجانی توانایی کلاهبرداری با این حجم گسترده را نداشت؛ در واقع این دو نفر حکم دو بال را برای متهم داشتند. وکیل مدافع شرکت اچ‌کی در پاسخ به سوال قاضی صلواتی در خصوص اینکه آیا هر چهار وکیل وزارت نفت لایحه در خواست خسارت را امضا کرده‌اید، گفت: ما دادخواستی را برای تعیین و دریافت خسارت‌های وارده تقدیم دادگاه کرده‌ایم و لایحه شکایت را هر چهار نفر امضا کرده‌ایم.


22 میلیارد یورو وجه نقد در ایران نیست

همچنین به گزارش «ایرنا» روز گذشته رسول کوهپایه‌زاده، وکیل بابک زنجانی با بیان اینکه قسمت عمده دفاعیات موکل باقی مانده است، درخصوص ۲۲ میلیارد یورو وجه نقد میلیاردر نفتی گفت: این وجه نقد مسلما در داخل کشور وجود ندارد.همچنین به گزارش «ایسنا» وی افزود:‌ ادامه دفاعیات موکلم در جلسات دیگر قرائت خواهد شد. هنوز بخش مهمی از دفاعیات آقای بابک زنجانی باقی مانده است.