گروه خبر: شمار فوت‌شدگان مبتلا به آنفلوآنزا در کرمان به 33 نفر رسید. به گزارش «ایرنا» این خبر را روز گذشته علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد.


سیاری افزود: از مجموع 33 جانباخته بر اثر آنفلوآنزا، 28 نفر در استان کرمان و پنج نفر در استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند که در میان آنها چهار زن باردار مشاهده شده است.در همین حال علیرضا رزم حسینی، استاندار کرمان در گفت‌وگو با «ایرنا» با اشاره به اعلام وضعیت زرد در رابطه با شیوع بیماری آنفلوآنزا گفت: مدارس تمام مقاطع تحصیلی و مهدهای کودک استان کرمان روزهای 17 و 18 آذر(امروز و فردا) تعطیل است. همزمان به گزارش «ایرنا» محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان در مجلس روز گذشته در تذکری، از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواست تیمی را به این استان اعزام کند تا وضعیت شیوع بیماری آنفلوآنزای H1N1 در این استان را پیگیری کند.


لیست ۱۰ استان در معرض ابتلا

در خبری دیگر در این ارتباط، به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد مهدی گویا، رئیس مرکز بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت با تایید مرگ ۲۸ نفر بر اثر آنفلوآنزا گفت: وزارت بهداشت هرگز واکسیناسیون همگانی را برای آنفلوآنزا توصیه نمی‌کند. همچنین در ۱۰ استان در هفته‌های آینده احتمال افزایش ابتلا به این بیماری بیشتر خواهد شد.