ایرنا نوشت: رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی از شناسایی و حذف ۱۳۲ سایت منتسب به شبکه‌های تروریستی داعش و نیز جدال مرزی در عرصه بین‌المللی دریک سال و ۸ ماه گذشته خبر داد.


سردار کمال هادیان‌فر روز گذشته در یک نشست خبری افزود: از این تعداد، ۱۰۸ سایت مربوط به خارج از کشور بوده که توسط پلیس بین‌الملل نسبت به حذف آن اقدام شده است. همچنین ۵۳ نفر در داخل کشور شناسایی و به محاکم قضایی تحویل شدند.رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی در مورد شناسایی فردی که اقدام به شایعه تهدید داعش در ۲۰ آذر ماه کرده بود، افزود: در فضای مجازی به نقل از فرمانده سپاه پاسداران منتشر شده بود که فرمانده داعش ایران را تهدید کرده و منشأ این شایعه داخلی بوده و تذکر لازم به وی داده شد. به گفته وی، این فرد در یکی از استان‌های شمالی کشور اقدام به انتشار این شایعه کرده است. وی افزود: حمله سایبری از سوی داعش به‌صورت جدی نداشته‌ایم.

افزایش جرایم اخلاقی

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی همچنین از رشد ۱۳ درصدی جرایم فضای مجازی و سایبری در ۸ ماهه امسال خبر داد و گفت: ۱۱ درصد از این جرایم اخلاقی است. همچنین به گزارش «ایسنا» وی گفت: در حال حاضر به جز یک سایت همسان‌گزینی هیچ‌یک از سایت‌های همسرگزینی معتبر نبوده و پلیس فتا با آنان برخورد می‌کند.همچنین به گزارش تسنیم، هادیان‌فر گفت: با توجه به قوانین جهانی بیشترین کاربران شبکه تلگرام در ایران هستند و این شرکت باید اقدام به انتقال سرورهای خود به داخل خاک ایران کند.