گروه خبر: دو روز مانده به آغاز نام‌نویسی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، شورای ائتلاف اصولگرایان غلامعلی حدادعادل را به‌عنوان سخنگوی این ائتلاف برگزید. حسین ابراهیمی از اعضای جامعه روحانیت مبارز با اعلام این خبر به «ایسنا» به جلسه اخیر شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان اشاره کرد و گفت: انتخاب حداد عادل نشان‌دهنده این است که اصولگرایان برای رسیدن به اتحاد و ائتلاف در شرایط مناسبی قرار دارند.


به گفته او جلسات این شورا پس از این به‌طور مرتب تشکیل خواهد شد. در همین حال غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز نیز در گفت‌وگویی با خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برگزاری جلسه شورای مرکزی تشکل متبوعش از ارائه گزارش نشست شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان به جامعه روحانیت خبر داد که مورد استقبال شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز نیز قرار گرفت. سخنگوی جامعه روحانیت مبارز افزود: همه اعضا ابراز خرسندی کردند از اینکه بالاخره مجموعه احزاب و شخصیت‌های اصولگرا گرد هم آمده‌اند تا ان‌شاءالله به‌خصوص در تهران به لیست واحدی دست پیدا کنند و امیدواریم این مسیر تا پایان کار ادامه پیدا کند.


اما و اگرها برای سرلیستی عارف

تلاش‌ها برای رسیدن به فهرست مشترک، تنها به اصولگرایان ختم نمی‌شود. اصلاح‌طلبان نیز در تلاش هستند تا با ارائه فهرست مشترکی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی، بتوانند بیشترین کرسی پارلمان را از آن خود کنند. در این میان اما همچنان اخبار مختلفی از سرلیستی فهرست مشترک اصلاح‌طلبان منتشر می‌شود. در این باره می‌توان به اظهارات سیدحسین موسوی تبریزی، رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اشاره کرد. او با بیان اینکه اگر اصلاح‌طلبان میان خود به اختلاف بخورند تنها راه این است که به خدا پناه ببرند، گفت که سرلیستی محمدرضا عارف خوب است، اما هنوز چیزی در این زمینه مصوب نشده است؛ حتی اگر چنین اتفاقی نیز بیفتد و او سرلیست شود، تنها در تهران است. من هم قبول دارم آقای عارف سرلیست شود. به گزارش خبرگزاری تسنیم او با ملتزم خواندن اصلاح‌طلبان به ولایت فقیه گفت: اصولگرا و اصلاح‌طلبی که قانون اساسی را می‌پذیرد، به تمام آنچه در آن آمده، ملتزم می‌شود و باید در چارچوب قانون اساسی از ولایت فقیه تبعیت کند. موسوی تبریزی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه دولت با اصلاح‌طلبان ائتلاف ندارد، گفت: بیشتر اعضای دولت غیر اصلاح‌طلب هستند. دولت، اصلا جزو جبهه اصلاح‌طلب نیست. او همچنین درباره ائتلاف اصلاح‌طلبان با اصولگرایان نیز گفت که دو گروه اگر قبول کنند یک خط مرز برای خود داشته باشند، مشکلی ندارد. به گفته موسوی تبریزی ائتلاف با کسی که حاضر است حرف بگوید و حرف بشنود، چه اشکالی دارد.او همچنین درباره حضور هاشمی رفسنجانی و سیدحسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان نیز گفت: اگر این دو نفر برای خبرگان کاندیدا شوند، من در لیست اول به آنها رأی می‌دهم، ولی نمی‌دانم کاندیدا می‌شوند یا نه.