گروه خبر: محمدرضا عارف، رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان از تشکیل کارگروهی برای رایزنی و تعامل با شورای نگهبان و وزارت کشور برای ابهام‌زدایی صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب خبر داد. وی همچنین گفت که اصلاح‌طلبان هفته آینده برنامه راهبردی خود را اعلام می‌کنند.


وی در نشست خبری روز گذشته‌اش از تشکیل کارگروه تعامل با دست‌اندرکاران انتخابات خبر داد و گفت: این کارگروه در صدد تعامل با شورای نگهبان و وزارت کشور برای ابهام‌زدایی از صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب انتخابات است.به گزارش خبرگزاری مهر، وی افزود: ما خوش‌بین به نتیجه تعامل و گفت‌وگو هستیم و این کارگروه برنامه‌ریزی و هماهنگی می کند که چه کسی در چه سطحی با چه افرادی رایزنی کند. عارف همچنین گفت: در هفته آینده برنامه راهبردی خود را اعلام می‌کنیم در صورتی که در مجلس آینده اکثریت کرسی‌ها را به‌دست آوریم، اقداماتی انجام خواهیم داد.رئیس شورای‌عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان تاکید کرد: تعاملات شروع شده و بعد از ثبت‌نام‌ها تعامل با هیات‌های اجرایی و شورای نگهبان افزایش خواهد یافت.وی درخصوص احتمال تدوین لیست مشترک اصلاح‌طلبان و اعتدالیون گفت: الگویی که ما مطرح کردیم، الگوی سال ۹۲ است. اصلاح‌طلبان و حامیان دولت به دستاورد ارزشمند در سال ۹۲ دست یافته‌اند و همین مسیر را ادامه می‌دهیم. فضا به سمت اجماعی مانند سال ۹۲ است. امیدواریم با یک لیست در اسفند ماه شرکت کنیم.


تایید پیوستن لاریجانی به اصولگرایان

اما در حالی که روز جمعه کاظم جلالی، رئیس فراکسیون اکثریت مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، برخی اخبار مبنی بر پیوستن علی لاریجانی رئیس مجلس به ائتلاف اصولگرایان را تکذیب کرده بود، روز گذشته غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز این تکذیبیه را رد کرد.مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: بنده تکذیبیه‌ای را امروز(دیروز) در یکی از روزنامه‌ها دیدم مبنی بر اینکه آقای لاریجانی به شورای ائتلاف اصولگرایان نپیوسته‌ است؛ بنابراین در جلسه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام این تکذیبیه را به آقای علی لاریجانی نشان دادم.وی ادامه داد: آقای لاریجانی این تکذیبیه را قبول نداشت؛ یعنی به‌عبارت دیگر آقای لاریجانی همچنان بر عهد خود در پیوستن به شورای ائتلاف اصولگرایان پایبند است؛ بنابراین آن تکذیبیه را تکذیب می‌کند.