گروه خبر: سرانجام شدت آلودگی هوا در پایتخت، مدارس تهران را تعطیل کرد. بر این اساس مدارس شهر تهران در تمام مقاطع تحصیلی امروز تعطیل شده و قرار است در صورت تداوم آلودگی هوا برای روزهای آتی تصمیمات لازم گرفته شود. در همین راستا روز گذشته، حسن کریمی معاون عمرانی استاندار تهران با اعلام اینکه تمامی مقاطع مدارس شهر تهران، ری و اسلامشهر امروز تعطیل هستند، گفت: درباره تعطیلی روز دوشنبه مدارس نیز با بررسی شرایط جوی تصمیم‌گیری خواهد شد.


در همین حال به گزارش «ایسنا» مهدی میرشاه‌ولد، مدیرکل حوزه بین‌الملل و روابط عمومی سازمان بهزیستی کشور نیز از تعطیلی امروز تمامی مهدکودک‌های شهر تهران خبر داد.


توقف فروش مجوزهای روزانه

در خبری دیگر مهدوی‌شاهرودی، مدیرکل روابط عمومی استانداری تهران در گفت‌وگو با «ایسنا» اعلام کرد که کارخانه‌های شن و ماسه در این دو روز تعطیل خواهند بود و محدودیت‌های ترافیکی در سطح شهر تهران اعمال خواهد شد. شاهرودی تاکیدکرد: فروش مجوز طرح ترافیک روزانه فعلا متوقف خواهد شد و به اورژانس و دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید شده است که آمادگی لازم را برای رسیدگی به امور مربوط به خود داشته باشند.


آلوده‌ترین نقاط پایتخت

همزمان خسروصادق‌نیت، رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت روز گذشته از مناطق اطراف پارک شکوفه، مرکز تهران، حوالی میدان انقلاب، جنوب شهر و شهرری به‌عنوان مناطقی که آلودگی بیشتر از سایر نقاط دارند، نام برد. به گزارش «ایسنا» صادق‌نیت درباره استفاده از ماسک در زمان آلودگی هوا گفت: ماسک‌های پارچه‌ای معمولی در این شرایط توصیه نمی‌شود. این ماسک‌ها در رابطه با ذرات زیر 5/ 2 میکرون و گازهای آلوده‌کننده تاثیر خاصی ندارند؛ اما ماسک‌های مخصوصی در سایت وزارت بهداشت اعلام شده (FFP1 و FFP2) که این ماسک‌ها تا حدی می‌توانند از عبور ذرات به داخل سیستم تنفسی جلوگیری کنند.


مدارس البرز دو روز تعطیل شد

البته آلودگی هوا تنها مختص تهران نیست. آلودگی هوا نفس شهروندان اراک، مشهد و استان البرز را نیز به شماره انداخته است. به گزارش «ایرنا» آلودگی هوا در اراک روز گذشته به مرز هشدار رسید. همچنین به‌دلیل شدت آلودگی هوا در البرز، مدارس این استان به مدت دو روز (امروز و فردا) تعطیل شد. به گزارش «ایرنا» حسین محمدی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز همچنین اعلام کرد که این دو روز فعالیت تمام واحدهای شن و ماسه و آسفالت و فعالیت‌های عمرانی شهرداری‌ها تعطیل می شود. در همین حال روز گذشته علی عابدینی معاون توسعه و پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به تداوم روند افزایش آلودگی هوای تهران، از وضعیت ناسالم هوا برای همه گروه‌های جامعه برای روز آینده خبر داد و افزود: روز دوشنبه به سبب وزش باد شاخص آلایندگی تهران کاهش می‌یابد. به گزارش «ایسنا» عابدینی گفت: روز سه‌شنبه هم احتمالا هوا به شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد رسید.


هشدار پلیس به خودروهای دودزا

در خبری دیگر در این ارتباط به گزارش خبرگزاری فارس، سرهنگ مراد مرادی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور فاتب از برخورد ویژه پلیس راهور تهران با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی با توجه به وضعیت پایداری و آلایندگی هوای شهر تهران خبر داد و گفت: جریمه ۳۰ هزار تومانی و فک پلاک در انتظار رانندگان خودروهای دودزاست.