گروه خبر: دو وزیر کابینه این هفته در صحن علنی پاسخگوی نمایندگان خواهند بود. به گزارش «ایسنا» عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور برای پاسخ به سوال سید ناصر موسوی‌لارگانی نماینده فلاورجان و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخ به سوال موسی‌الرضا ثروتی، نماینده بجنورد در جلسات علنی این هفته مجلس حضور می‌یابند.


نمایندگان همچنین مجلس ادامه رسیدگی به طرح یک فوریتی سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و لایحه بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث را در دستور کار خود دارند. از سوی دیگر کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز در جلسات این هفته خود انتخاب اعضا برای عضویت در کمیسیون‌های تلفیق برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 کل کشور را در دستور کار دارند. در خبری دیگر کارگروه پولی و بانکی کمیسیون اقتصادی درخصوص ادامه بررسی طرح یک فوریتی عملیات بانکی بدون ربا تشکیل جلسه می‌دهد. همچنین جلسه هیات تحقیق و تفحص درخصوص سهام عدالت نیز در دستور کار این کمیسیون قرار دارد.


بررسی دو دوازدهمی بودجه 95

در خبری دیگر محمدرضا پورابراهیمی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با «ایسنا» با اشاره به تاخیر دولت در ارائه لایحه بودجه ۹۵ گفت: به نظر می‌رسد با توجه به اولویت تدوین برنامه ششم و لزوم اعمال احکام آن در بودجه سال آینده، اولویت اصلی مجلس بررسی برنامه ششم بوده و پیش‌بینی می‌شود به دلیل تاخیر، بودجه سال آینده به‌صورت تنخواه به شکل دو دوازدهم بسته و بررسی بودجه مانند سال‌های پایانی دولت قبل به سال اجرای بودجه موکول خواهد شد.


اظهارات نوبخت درباره بودجه ۹۵

از سوی دیگر، محمدباقر نوبخت چهارشنبه شب در نشست شورای اداری استان در سالن تامین اجتماعی سمنان گفت: بودجه سال 95 به میزان 267 هزار میلیارد ریال توسط دولت یازدهم پیش‌بینی شده است که فقط 66 هزار میلیارد تومان از آن از محل فروش نفت است. به گزارش «ایرنا» او با اشاره به اعتبار 236 هزار میلیارد تومانی سال 94 گفت: بودجه سال 95 نسبت به سال جاری با وجود محدودیت‌های مختلف، افزایش یافته است که 59 هزار و 400 میلیارد تومان از آن برای اجرای طرح‌های عمرانی در نظر گرفته شده است.