گروه خبر: آسمان تیره و تار و تنگی نفس تهرانی‌ها این بار نتوانست مدارس پایتخت را برای دومین بار تعطیل کند. این بار کمیته اضطرار آلودگی هوا به جای تعطیلی سه روزه مدارس،که هفته پیش به‌عنوان راهکاری برای کاهش آلودگی هوا برگزید، ممنوعیت فروش روزانه طرح ترافیک، تعطیلی کارگاه‌های عمرانی، برخورد جدی با خودروهای دودزا، عدم برگزاری مسابقات ورزشی رسمی و تاکید بر طرح زوج و فرد خودروها را تصویب کرد. طرح‌هایی که شاید بتوانند تاثیری کوتاه بر آلودگی داشته باشند که گویا قرار است تا پایان دی‌ماه میهمان تهرانی‌ها باشد.

در همین راستا روز گذشته حسن کریمی، معاون عمرانی استانداری تهران با اعلام این خبر که مدارس تهران امروز تعطیل نیستند، از لغو کلیه مسابقات لیگ فوتبال در استان خبر داد. به گزارش «ایسنا» وی در حاشیه جلسه دیروز کمیته اضطرار آلودگی هوای استان تهران، در مورد تصمیم اعضای کمیته درباره تعطیلی مدارس تهران تاکید کرد: با توجه به محدوده زمانی امتحانات مدارس و تعطیلی روزهای گذشته و عقب‌ماندگی درسی دانش‌آموزان، فردا مدارس تهران تعطیل نیست. وی اضافه کرد: در این جلسه همچنین مقرر شد درباره تعطیلی احتمالی مدارس استان تهران در روز دوشنبه (فردا) و همچنین اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل تصمیم‌گیری شود.سردار حسینی، رئیس پلیس راهور تهران نیز در این جلسه با اشاره به صدور جریمه برای ورود غیرمجاز به محدوده زوج و فرد از ابتدای دی‌ماه گفت: در چهار روز گذشته ورود به این محدوده به زیر ۱۰۰ هزار خودرو کاهش یافته است که می‌تواند تاثیرات مثبتی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد. این در حالی است که به گزارش خبرگزاری تسنیم، طبق گزارش سازمان محیط زیست، انباشت آلاینده‌ها در روزهای آتی بیشتر از قبل خواهد شد.


دلیل آلودگی هوا

همزمان وحید حسینی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: بنزین و گازوئیل توزیع شده در شهر تهران بر اساس آنالیز شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، استاندارد بوده و تاثیری بر افزایش آلاینده‌ها ندارند.


تکذیب افزایش مرگ و میر

از سوی دیگر در حالی که برخی گزارش‌ها از افزایش میزان فوتی‌ها در تهران به دلیل افزایش آلودگی هوا حکایت می‌کنند، وزیر بهداشت روز گذشته بابیان اینکه آمار مرگ و میرهای امسال نسبت به سال گذشته تغییری نکرده است، افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی مراجعات به اورژانس‌ها به دلیل آلودگی هوا را رد کرد.


دستور رئیس‌جمهوری

همچنین به گزارش «ایرنا» وی از مسوولان خواست از اعلام آمارهای نادرست از مرگ در آلودگی هوا بپرهیزند. هاشمی گفت: با دستور رئیس‌جمهوری استانداری‌ها و دستگاه‌های مرتبط دیگر تصمیمات لازم را برای تعطیلی در آلودگی هوا اتخاذ می‌کنند.