گروه خبر: علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی پنج‌شنبه و جمعه به قم رفت و با گروه‌های مختلفی دیدار کرد. او در دیدار خود با ائمه جماعات استان قم با بیان اینکه در روزهای آینده تحریم‌ها برداشته می‌شود، گفت: باید بگوییم در مجموع تصمیم ایران در انجام مذاکرات صحیح بوده و امیدواریم با برداشته شدن تحریم‌ها اولین پله برای آبادی کشور طی شود. لاریجانی با اشاره به وجود مشکلات در وضعیت اقتصاد کشور، یکی از دلایل بروز این مشکلات را وجود تحریم‌ها خواند و در عین حال از سوء‌مدیریت‌ها نیز به‌عنوان یکی دیگر از عوامل بروز این مشکلات یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، لاریجانی با بیان اینکه در اواخر دولت قبل تمایل به مذاکرات از سوی طرف مقابل وجود داشت، افزود: عواملی نمی‌گذاشتند این کار به درستی پیش رود و کشورهایی مثل عربستان سعودی در راستای مذاکرات کارشکنی می‌کردند و برخی از کشور‌ها را به عدم انجام این کار تشویق می‌کردند. او همچنین با بیان اینکه امروز مذاکرات تا توافق نهایی پیش رفته، افزود: از اواسط مذاکرات هسته‌ای، سعودی‌ها تصمیم گرفتند قیمت نفت را پایین بیاورند و بر همین اساس قیمت ۱۱۰ دلاری نفت به ۳۰ دلار کاهش یافت. رئیس مجلس با بیان اینکه برخی کشور‌ها پس از گفت‌و‌گوهای هسته‌ای برای کشور مشکلاتی ایجاد کرده و برخی مانند سعودی‌ها روند حل مشکلات هسته‌ای را با موانعی روبه‌رو کردند، تاکید کرد: عربستان با این اقدام به‌دنبال این بود تا ایران در مساله هسته‌ای امتیازهای بیشتری بدهد. علی لاریجانی در جریان سفر خود به استان قم همچنین صبح دیروز در جمع اعضای هیات‌مدیره خانه صنعت و معدن حضور یافت و در این دیدار نیز به موضوع شیطنت برخی کشورها برای کاهش قیمت نفت اشاره کرد. رئیس مجلس با بیان اینکه برخی کشورها در کاهش قیمت نفت شیطنت می‌کنند، گفت: کاهش قیمت نفت استمرار نخواهد داشت. به گزارش «ایسنا»، لاریجانی با تاکید بر اینکه نگاه ما به آینده باید نگاهی همراه با امید باشد و این نگاه توأم با واقعیت است، گفت: با رفع تحریم‌ها مشکلاتی که در امور بانکی به‌وجود آمده بود برطرف می‌شود و عادی شدن روابط دیپلماتیک می‌تواند به توسعه صنعت و تجارت کمک کند.


مطبوعات در کشور مظلومند

علی لاریجانی همچنین عصر پنج‌شنبه در دیدار با اعضای هیات‌مدیره خانه مطبوعات استان قم با بیان اینکه مطبوعات در کشور مظلوم هستند، گفت: لازم است به مطبوعات توجه بیشتری شود.