گروه خبر: مجید انصاری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس از حضور رئیس‌جمهوری در مجلس برای تقدیم لایحه بودجه سال ۹۵ و برنامه ششم توسعه خبر داد. دولت قرار است امروز لوایح برنامه ششم توسعه و بودجه ۹۵ را به مجلس تقدیم ‌کند.

احتمال درخواست از دولت برای لایحه دو دوازدهمی

در همین حال روز گذشته به گزارش «ایسنا» علی لاریجانی، رئیس مجلس اعلام کرد: امسال کار فشرده و سنگینی در مورد لوایح بودجه و قانون برنامه در مجلس داریم و شاید در نهایت مجبور شویم از دولت بخواهیم برای ماه‌های فروردین و اردیبهشت سال آینده بودجه دو دوازدهمی تقدیم مجلس کند تا مشکلی از لحاظ دخل و خرج بودجه‌ای متوجه کشور نشود.پیش از این نیز برخی از نمایندگان مجلس چنین درخواستی را مطرح کرده بودند. این در حالی است که هفته پیش محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در پاسخ به این پیشنهاد اعلام کرده بود که نیازی به چنین کاری نیست.


گزارش نوبخت در مورد لایحه بودجه

از سوی دیگر کاظم جلالی، رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای شورای مرکزی این فراکسیون امروز با حضور محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به بررسی لایحه بودجه سال 95 می‌پردازند. به گزارش «ایرنا» وی ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور در این نشست گزارشی درباره محورهای لایحه بودجه سال 95 کل کشور و برنامه‌ریزی و تصمیمات اقتصادی دولت در سال آینده ارائه کند.


عدم امکان تصویب برنامه و بودجه تا پیش از پایان سال

از سوی دیگر غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به در پیش بودن تعطیلات مجلس و انتخابات و همچنین فرصت‌های پیش‌بینی شده برای بررسی لوایح برنامه و بودجه در مجلس امکان تصویب این لوایح در مجلس تا پایان سال نیست و به‌نظر می‌رسد این امر موجب بروز چالش سیاسی بین دولت و مجلس خواهد شد.